Blockchain marketing – Primena blockchain tehnologije u marketingu – Moderan Marketing

Blockchain je opšte prisutan termin u poslednje vreme a niko nije znao šta zapravo znači sve dok Istok Pavlović u svom tekstu Konačno jednostavno objašnjenje: šta je blockchain. Bitcoin, majnovanje, i kriptovalute nije objasnio na razumljiv način sve oko Bitcoin i sa tim povezano blockchain.

Da blockchain nije neka tamo bezvezna tehnologija, našoj javnosti je postalo jasno kada je Dimitri Medvedev, predsednik Vlade Rusije, rekao da je Bitcoin prevara ali blockchain je neizbežan i budućnost.

Stoga je potrebno pojasniti upotrebu te tehnologije u marketingu jer će ona ‚ući‘ u sve aspekte društva. U neke pre, u neke kasnije, u neke ‚pliće‘, u neke‘ dublje ali nema segmenta modernog života koji neće biti pod uticajem te tehnologije.

Potrebno je napomenuti da svi pričaju o blockchain, VC fondovi razmišljju o investiranju u tu tehnologiju ali u jednom podkastu, TechCrunch Equity podcast, koji se bavi finansijskim aspektima internet poslovanja, gost iz VC fonda je rekao da pored sve galame još nema nijedne firme zasnovane isključivo na blockchain.

U Istokovom tekstu je savršeno precizno objašnjeno šta su to blokovi i na čemu se blokchain tehnologija zasniva i kako se odvija, ali je potrebno pojasniti njenu primenu u Marketingu.

Mada se često to predviđa a marketing ima snažan sociološki aspekt jer se razvija uporedo sa društvom. A kako su promene neumitne tako su i promene u marketingu prisutne i potrebno ih je pažljivo pratiti.

Ljudi najčešće prave grešku da su zarobljeni u trenutku i o svetu sude po vremenu koji je njima najviše odgovarao i zbog toga ne primećuju i ne usvajaju promene. I zbog toga nastaju greške jer određeno rešenje je odlično za dati trenutak a sa nastankom promena ono postaje zastarelo i beskorisno.

Upravo to blockchain tehnologija elininiše jer konstantnim nastankom novih blokova i potom ‚nodova‘ tj. čvorišta ona ide u korak sa vremenom i omogućuje najbolja moguća rešenja.

Da pojasnim – iz mase informacija koji su prisutni formiraju se pojedinačni blokovi informacija i na osnovu njih se može i odvija moderan marketing.

O upotrebi Veštačke inteligencije (VI) sam dosta intenzivno pisao ali sada ću se skoncentrisati na upotrebu blockchain tehnologije u marketingu.

Najbolje će se razumeti ako se prikaže na imaginarnom primeru:

Na primer firma proizvodi farmerke i u novoj kolekciji je ‚izbacila‘ kao glavni odevni predmet uske farmerke za ženske osobe.

Oni pri tome targetiraju mlade ženske osobe 15-17 godina koje imaju dobro, odgovarajuće telo da bi te farmerke nosile na najbolji način i u njima dobro izgledale. Uz napomenu da je cenovni rang srednji-viši.

Na osnovu prethodne promocije po modnim magazinima itd kako to sve sa modom ide, firma putem blockchain tehnologije formira ‚blok‘ mladih ženskih osoba koje će targetirati koji nastaje evidencijom prethodnog tržišnog ponašanja.

Tu blokchain deluje uz sadejstvo sa Veštačkom inteligencijom (VI)

Upotrebom VI formira se ‚blok‘ koji sačinjavaju devojke 15-17 godina, koje pohađaju neke fizičke aktivnosti, prate modu, žive u centru nekog grada i spremne su da plate malko višu cenu kako bi posedovali odevni predmet putem koga će sebe identifikovati kao moderne, mlade devojke koje prate modu, imale su određenu potrošnju u prošlosti…

Sa formiranjem tog ‚bloka‘ a ne tržišnog segmenta jer blok je uži i precizniji, firma na najbolji načina može da koncentriše sve svoje poslovne aktivnosti.

Sa protokom vremena nastaju promene i blok ima potrebu da se stari zadrži ali i da se kreira novi jer promene nastaju u godinama, društvenom statusu itd

Tako se formiraju novi i novi blokovi i niz nastaje.

Blokovi ispunjavaju 2 osnovna preduslova:

1. Stabilnost, nepromenjivost podataka.

2. Decentralizacija porekla informacija koje potiču iz više baze podataka.

U kolopletu svih mogućih informacija ima pregršt mogućnosti za kreiranje novih i novih ‚blokova‘ a firma mora sve to veoma pažljivo da isprati kako bi svoje resurse upotrebila na najbolji mogući način i postigle najbolje rezultate.

Slaganje blokova i stvaranje niza omogućuje firmi da vrši mikro-targeting potrošača i najefikanije koristi svoje resurse kako bi ostvarila puno ostvarenje poslovnih ciljeva.

Da usporedim sa Bitcoin, kako je njegova vrednost najednom porasla, pa pala. Tako i sa adekvatnim formiranje bloka u ovom hipotetičkom slučaju, prodaja tih farmeki je lakša jer su dobile na imidžu a njihova cena uz smanjene troškove proizvodnje donosi značajan profit.

Iz ovoga primera jasno je da upotreba savremenih tehnologija i modernih rešenja, marketingu donosi mogućnost brzih promena i tržišnih prilagođavanja. I zato će blockchain imati dominantan uticaj na odvijanje modernog marketinga.

A moderan marketing će biti prilagodljiv tržištu i šta je najvažnije EXTRA PROFITABILAN.

Postavi komentar