Najnoviji trend je da Machine Learning (ML) drastično menja i utiče na SEO.
Tome se treba prilagoditi i biti konstantno u toku sa konstantnim promenama i uticajem na SEO.
Marketari trebaju da steknu nove veštine kako bi bili u skladu sa rapidnim rastom tehnologije i njenog uticaja na kompletan marketing, a posebno SEO.
Promene u poziciji sajtova ne moraju da bude posledica promena algoritama već i primene ML.
Zašto dolazi do promena?
Google uči kako da posmatra i razume stvari, na mnogo dublji način nego pre.
Ovo im omogućava da korisnicima pruže rezultate u skladu sa njihovim preferencijama i koje će ih u potpunosti zadovoljiti.
Ukoliko Vaš sadržaj pruža kvalitetne i pouzdane informacije korisnicima, Google uči iz toga i u skladu sa tim vrši rangiranje sajtova.
Kako će ovo promeniti ulogu SEO?
Novi izazov je načiniti sadržaj pouzdanim i vrednim na svim platformama, uređajima i raznim formatima sadržaja.
Google nastoji da tokom potrošačkog puta, ponudi najbolji sadržaj. Zato je cilj kreirati sadržaj koji će odgovarati tom zahtevu i prezentovati ih na najboljim i najadekvatnijim mestima.
Pri razvoju svog sadržaja treba da odgovorite na sledeća pitanja:
– O čemu treba da pišem?
– Koje su najaktuelnije teme?
– Šta korisnici kažu o mom brendu?
– Nemam sredstva da razvijem dobar sadržaj. Možete mi pomoći?
Odgovori na ova pitanja su ključna i predstavljaju prelomnu tačku u procesu kreiranja sadržaja koji je i pouzdan i koristan i aktuelan.
Tehnički SEO – Da li će i dalje biti relevantan?
Kako vreme prolazi tehnički SEO će postati sve manje značajan a smanjiće se i potreba za ljudskim angažovanjem i intervencijama.
Mnoge platforme i alati razvijaju rešenja koja su SEO-Friendly i prate i primenjuju najbolju SEO praksu.
Ovo dovodi do toga da ‚zasučete rukave‘ i počnete da kreirate sadržaj zasnovan na nameri.
Kako će struktuirani podaci pomoći?
Imati dobru strukturu sajta i informacija, time ćete omogućiti da pretraživači nađu i predstave najbolje informacije.
Ako pretraživačima predstavite podatke na najbolje struktuirani način, to će doprineti većoj vidljivosti i dovešće do veće posećenosti a ti signali će značajno doprineti rangiranju sajta.
On – Page optimizacija i kvalitet linkova
On – page optimizacija ima sve manje i manje uticaja na ranking ovih dana. Čak ni Title Tags nemaju uticaj koji su imali
Ali linkovi su i dalje veoma važni ali naglasak je na njihovom kvalitetu a ne kvantitetu.
Što kvalitetnije linkove imate sa što pouzdanijih i relevantnijih izvora, to će Vaša pozicija biti bolja.
Naglasak na korisničkom iskustvu
Brzina je krucijalni faktor.
Sve Vaše stranice treba da se loaduju za 2 ili manje sekundi.
Korisnici neće da čekaju da se Vaša stranica prikaže, već će otići dalje i imati negativno korisničko iskustvo.
Zato posebno treba voditi računa o brzini jer korisničko iskustvo zavisi od nje.
Moderan SEO zahteva relevantno i dobro korisničko iskustvo SADA.
SEO mora da pruži sadržaj koji je:
– Veoma kvalitetan
– Susreće se sa namerom i željom korisnika
– Daje krajnjem korisniku pozitivno iskustvo u susretu sa sadržajem
– Koristan je
Koristite Social
Kad napravite dobar sadržaj, morate ga prezentovati publici.
Stoga, koristite društvene mreže i kanale komunikacije gde su Vaši korisnici da bi im prezentovali Vaš sadržaj.
SEO se drastično menja sa napretkom Machine Learnig i namera postaje ključan faktor pri rangiranju sajta.
Promene s konstantne i morate biti u toku sa promenama i konstantno optimizovati svoj sadržaj. Jer neaktivnost dovodi do neuspeha i odumiranja Vašeg sadržaja.