Kopirajting za Mobile – Moderan Marketing

Saobraćaj sa mobilnih uređaja je sve važniji i važniji. Ljudi konstantno traže i gledaju nešto na mobilnim uređajima.

Postavlja se pitanje, da li treba da pišete drugačije za mobilne uređaje

Zašto je kopirajting za mobilne uređaje drugačiji?

Čitanje na mobilnim uređajima je mnogo drugačije nego čitanja na desktop. Najviše tome doprinosi veličina ekrana jer su ekrani na mobilnim uređajima značajno manji.

Tekst deluje ‚izdužen‘ ako ljudi moraju da skroluju. A takođe treba napomenuti da način upotreba mobilnih uređaja značajno utiče na kopirajting, jer uređaji se nose i obavljaju se ujedno i drugi poslovi.

Zbog toga nastaje manjak pažnje i to je faktor koji presudno utiče na kopirajting za mobile.

U skladu sa time saveti za kopirajting za mobile su:

1. Budite uvek fokusirani na svoju publiku

Makar koliko prilagodili svoj sadržaj mobilnim uređajima, tekst neće čitati uređaj već Vaša publika.

Zato sadržaj treba da bude fokusiran na ono šta Vaša publika želi i očekuje od Vas.

Pravo pitanje nije – Kako pisati za mobile? već – Šta publika želi?

2. Nek font bude dovoljno velik

Veličina fonta je bitna za mobilni UX. Ne možete koristiti fontove sa desktop a da ne proverite kako će izgledati na mobilnim uređajima.

Treba voditi računa da publika ne mora da uveličava i zumira kako bi pročitala sadržaj. Bez dodatnih potrebnih pokreta.

Takođe, vodite računa o praznom tzv. belom prostoru. Korisnici dominantno koriste palac pri prelasku po ekranu zato otklonite sve mogućnosti da dođe do greške i pritiska na neželjeni deo sadržaja, link ili bilo šta drugo što će ih odvesti sa sadržaja.

Važna napomena je i da ne koristite više od 3 veličine fonta u tekstu. Suzdržite se na 2-3 veličine fonta.

3. Pišite kratke rečenice

Rečenica od 25 reči zauzme dva reda ne desktop a to je 4 reda na mobilnom uređaju.

To imajte u vidu kad pišete za mobilni uređaj jer je pažnja kratkog roka trajanja i brzo nestane.

Ovo treba uzeti u obzir i kad se piše za desktop a kamoli za mobile gde je to jedan od ključnih faktora za dobar tekst.

4. Vodite računa o podnaslovima i prostoru

Treba da vodite računa o broju rečenica u paragrafu i rasporedu prostora na ekranu.

Načinite tekst što lakšim za čitanje tj. da se lakše ‚svari‘.

Podnaslovima istaknite bitno u sadržaju i to će načiniti tekst ubedljivim.

5. Pazite na strukturu teksta

Struktura Vašeg tekst treba da bude ‚tečna‘ tj. da čitanje ide lako i da jedna stavka vodi do druge.

Logična struktura teksta treba da bude imperativ!

Ukoliko je struktura teksta logična, publika će odmah shvatiti šta želite da poručite.

Ako ne shvate odmah poruku, nestaće i zauvek ćete izgubiti njihovu pažnju.

Čitljivost je najvažnija na mobilnom uređaju

Kopirajting za mobile ne razlikuje značajno od kopirajtinga za desktop jer oba se pišu za pravu publiku.

Pisanje teksta za mobile uređaje je izazovnije od pisanja teksta za desktop jer treba obratiti pažnju na dosta faktora pri pisanju, kako bi sadržaj bio ubedljiv i preneo pravu poruku.

Postavi komentar