Inbound marketing je savremena marketinška disciplina koja nastoji targetirati zainteresovane i profitabile korisnike kroz iterativni proces.
Proces ide od najšire baze, pa se kroz filtraciju interesanata dolazi do onih koji izvrše konverziju tj. do onih koji donose profit.
Ova disciplina podrazumeva veliku količinu marketing znanja i striktno sprovođenje zacrtane strategije, i potom planskih koraka.
Postoje razne podvrste ove marketinške discipline npr. Agile marketing sa svojim posebnim izrazima i žargonom, poput Sprint, Themes, Context itd.
Sve u svemu, nastojanje je da je prošlo doba neselektivnog trošenja napora i sredstava, i da se nastoje targetirati oni ‘pravi’.
Svaka od podvrsta uključuje sledeća 3 dela:
1. TOFU (Top of the funnel) – Široka lepeza interesanata.
Targetira 70% korisnika.
2. MOFU (Middle of the funnel) – Više i dublje zainteresovani.
Targetira 20% korisnika.
3. BOFU (Bottom of the funnel) – Oni koji su spremni da plate i kupe proizvod/uslugu
Targetira 10% korisnika.
Vizuelni prikaz se može zamisliti kao obrnuti levak, koji predstavlja razne kategorije potencijalnih korisnika.
Iteracijom kroz sadržaje, nastoje se zadržati i targetirati, oni koji su spremni da kupe uslugu.
Široka je lepeza tehnika – whitepaper, webinar, podcast, SEO itd, ali cilj je da se eliminišu nepotrebni i targetiraju oni koji zapravo žele određenu uslugu.
Tokom vremena korisnici mogu da prelaze iz jedne u drugu kategoriju korisnika, ali cilj je da se dovedu do nivoa kada su platežno spremni.
Inbound marketing štedi vreme, napore i sredstva i nastoji targetirati samo one koji su profitabilni!
P.S. Da bi ste se podrobnije upoznali sa ovom i srodnim marketing tehnikama, posetite HubSpot Akademiju na linku: https://academy.hubspot.com/.
Takođe, imate mogućnost i da steknete sertifikat nakon odgledanih lekcija i položenog testa.