Ne stvara se svaki sadržaj jednako i nije svaki sadržaj istog kvaliteta.
Da bi Vaš sadržaj bio kvalitetan i postizao ciljeve, mora da sadrži sledećih 10 karakteristika:
1. Govorite pravoj publici
Pre nego što napišete ijednu reč, znajte za koga pišete.
Ukoliko znate ko je Vaš idealan kupac, znaćete šta ga motiviše na kupovinu, šta voli a šta ne, koji delovi Vašeg proizvoda/usluge mu se sviđaju a koji ne…
Uvidom u svoje alate analitike, spoznaćete šta to treba da izmenite, prilagodite u svom sadržaju da bi donosilo rezultate.
2. Budite optimizovani za Search&Social
Jeste da se kaže da prvo na umu treba da imate čitaoce a onda pretraživače, ali da bi Vaš sadržaj neko video on mora da bude optimizovan za pretraživače i društvene medije kako bi postao vidljiv.
Džabe Vam da napišete i najbolji sadržaj ako to niko ne vidi i on bude prekriven i zakopan drugim lošijim sadržajima.
3. Pružite vrednost
Pružite Vašim čitaocima nešto vredno u svakom delu sadržaja koji kreirate:
– Nešto što rešava problem.
– Dodajte videe.
– Stavite linkove ka dodatnim resursima.
– Napravite neku infografiku.
Uradite više od samog deljenja sadržaja. Pružite publici neku dodatnu vrednost.
4. Ispričajte priču
Kroz formu priče, vrši se najbolja i najubedljivija prezentacija onoga što nudite.
Mada je teško ali pokušajte da najznačajnije delove Vaše ponude da uobličite u formu priče i tako predstavite.
5. Informišite
Kažite Vašoj public nešto što trebaju da znaju, vezano ili za vaš proizvod/uslugu ili za Vašu industriju.
Ovo možete uraditi kroz bilo koji deo Vašeg sadržaja:
– Blogpost
– E-knjige
– Video
– Whitepapers
– Studije slučaja
– Svedočenja
– Kritike itd
6. Podučavajte
Podučite Vašu publiku o nečemu šta žele da znaju, kako da koriste Vaš proizvod/uslugu, kako rešava određeni problem itd
Podučavanje publike ne mora da bude centralni, glavni deo Vašeg sadržaja ali dodavanjem nečega edukativnog, dodatno gradite svoju reputaciju jer želite nečemu da ih i podučite a ne samo da ispromovišete i/ili prodate.
7. Uključite
Uključite Vašu publiku u Vaš sadržaj.
Obraćajte se idealnom pojedincu, postavljajte pitanja, tražite reakcije na Vašu ponudu.
8. Ubeđujte
Bez obzira u kom delu prodajnog procesa se nalaze Vaši čitaoci, uvek imajte na umu da svaki deo Vašeg sadržaja treba da ubeđuje i nagoni na akciju.
Ovo je ‚stepenasti‘ proces gde malo po malo publiku sve dublju ‚uvlačite‘ u Vašu ponudu koristeći razne tehnike – da li budite strah, da li budite interes, da li podstičete ekskluzivitet itd
9. Optimizujte za konverziju
Ceo Vaš prodajni proces treba da dođe do kraja i dovede do kraja puta tj. da se ostvari konverzija i obavi kupovina.
Nikako ali nikako ne zaboravite da stavite poziv na akciju (CTA), jer bez poziva do kupovine neće ni doći a svi Vaši dotadašnji napori su ‚pucanj u prazno‘ ili ‚pričanje vetru‘.
10. Pravilno distribuirajte
Da bi Vaš sadržaj bio vidljv i ostvario cilj, on mora biti ispravno distribuiran.
Znajte gde je Vaša publika i oni koje će ta vrsta sadržaja interesovati.
Pri kreiranju svog sadržaja, pažljivo planirajte ceo proces kreiranja i posebno vodite da Vaš sadržaj poseduje ovih 10 karakteristika i uspeh je zagarantovan.