Ako ste ikada radili u nekoj uslužnoj delatnosti, masu puta ste čuli – Mušterija je uvek u pravu!
I makar koliko Vas ta paušalna rečenica nervirala i frustrirala, ona ipak ima dodira sa zdravim razumom.
Biznisi postoje zbog klijenata/potrošača. Bez njih ne bi postojala svrha postojanja.
Zato im treba dati šta zahtevaju da bi imali pozitivno iskustvo sa Vašim poslovanjem.
Dizajn korisničkog iskustva, ili dizajn UX, uzima korisnike kao osnovu i na osnovu njihovih preferencija gradi digitalni proizvod i iskustvo.
Šta je to dizajn UX?
Korisničko iskustvo (UX) je kako se neko oseća pri susretu sa Vašim sajtom, mobilnom aplikacijom, softverom ili drugim sistemima.
UX dizajneri nastoje da razumeju kako korisnici stupaju u dodira sa Vašim digitalnim proizvodom i koncentrišu se na korisničko iskustvo, efikasnost i kakvo je korisničko iskustvo nakon susreta sa Vašim digitalnim proizvodom/sistemom.
Suprotno od onoga šta se dizajnerim dopada, UX principi govore o stvaranju korisničkog iskustva koje će što približnije biti u skladu sa preferencijama potrošača.
UX se često meša sa Korisničkim interfejsom (UI) ali razlika je to što se UI bavi vizuelnim delom i kako da sajt, sistem itd bude što bolji vizuelno, a UX nastoji da kreira digitalni proizvod koji je lak za korišćenje i sa što manje napora ostvaruje željene ishode.
Dobar UX je više od odeljenja za dizajn
Mada je vizuelnost važna jer dopadljivost je ključna i početna tačka pri korišćenju, pri kreiranju digitalnog proizvoda treba uzeti u obzir UX kako bi se napravio što bolji proizvod, lak za korišćenje.
Pri kreiranju treba uzeti u obzir što više podataka i korisničkih iskustava kako bi se napravio što bolji proizvod.
Ovo odgovara kreativnom odeljenju jer onda ne moraju više puta da rade redizajn nakon povratnih informacija šta odgovara a šta ne korisnicima.
Korisničko iskustvo treba da bude integrisano ne samo u proces kreiranja digitalnih proizvoda već i u kompletnu korporativnu filozofiju i kompletno poslovanje jer korisnici su na prvom mestu.
Korisnost nadvladava Kompleksnost
To što je neki novi proizvod izbačen na tržište na znači da ga i Vi morate koristiti.
Nove opcije možda samo komplikuju korišćenje Vašeg proizvoda/usluge i celom procesu treba pristupiti zdravorazumski i promišljeno.
Ljudi vole Personalizaciju
Personalizacija je najmoderniji trend.
Kompanije nastoje da stvore proizvode/usluge koje na najbolji mogući način odgovaraju pojedinačnom potrošaču a da on ne uloži nikakav dodatni napor.
Manje je Više
Možda se fensi rešenja i opcije čine super onima koji ih stvaraju, a one zapravo odbijaju korisnike.
Istraživanja su pokazale da suviše opcija odbija korisnike jer ih zbunjuje i oni u susretu sa ‚šumom‘ opcija odluče se na beg i odustanu od korišćenja usluge
Konsolidujte što je moguće više, napravite laku navigaciju i izbacite suvišne i nepotrebne opcije.
I mada deluje nelogično, ponudite manje opcija korisnicima jer sa malim brojem opcija konverzija raste.
Sve je oko korisnika
Ovo je osnovni princip korisničkog iskustva. Ukoliko Vam korisnik nije primaran pri kreiranju rešenja, ‚mašite‘ cilj i ne postižete rezultate.
Korisnik mora da Vam bude u fokusu kroz celokupan proces.
UX je ključan i na kraju
Ne samo od polazne tačke i osmišljavanja proizvoda/usluge, već i kroz ceo proces sve do samog kraja, korisničko iskustvo (UX) mora da bude primarno.
Ukoliko korisnici imaju pozitivna iskustva, oni se vraćaju, preporučuju drugim korisnicima, povećavaju potrošnju.
Zbog navedenih razloga, Korisničko iskustvo (UX) je glavni element Vaše digitalne strategije.