Inbound marketing je savremena marketinška disciplina koja nastoji targetirati zainteresovane i profitabile korisnike.
Postoje razne podvrste te marketinške discipline – Agile marketing itd s svojim posebnim izrazima i žargonom, poput Sprint, Themes, Context itd.
Sve u svemu, nastojanje je da je prošlo doba neseletivnog trošenja napora i sredstava, i da se nastoje targetirati oni ‘pravi’.
Svaka od podvrste uključuje sledeća 3 dela:
1.TOFU (Top of the funnel) – Široka lepeza interesanata.
Targetira 70% korisnika.
2. MOFU (Middle of the funnel) – Više i dublje zainteresovani.
Targetira 20% korisnika.
3. BOFU (Bottom of the funnel) – Oni koji su spremni da plate za uslugu
Targetira 10% korisnika. Oni koji su zainteresovan da kupe uslugu.
Vizuelni prikaz se može zamisliti kao obrnuti levak, koji predstavlja razne kategorije potencijalnih korisnika.
Iteracijom kroz sadržaje nastoje se zadržati i targetirati oni koji su spremni da kupe uslugu.
Široka je lepeza tehnika – whitepapar, webinar, podcast, SEO itd, ali cilj je da se eliminišu nepotrebni i targetiraju oni koji zapravo žele određenu uslugu.
Tokom vremena korisnici mogu da prelaze iz jedne u drugu kategoriju korisnika, ali cilj je da se dovedu do nivoa kada su platežno spremni.
Inbound marketing štedi vreme, napore i sredstva i nastoji targetirati samo one koji su profitabilni!