10 kriptovalutnih izraza za napredne profesionalce iz oblasti tržišnih komunikcija

Ako se uzme u obzir da je 2018. godina bila užasna za BitCoin i druge kriptovalute, opravdana je sumnja i dvojba koju osećaju marketing i PR profesionalci da li su digitalne valute vredne investicije vremena i novaca u njih.

Na kraju krajeva, vrednost Bitcoina se survala dole, 17 decembra 2017. vrednost je iznosila 19.352 dolara a 12. decembra 2018. godine je bila 3.360 dolara.

Kao dodatak ovoj činjenici je i podatak da je par kompanija koje su izdavale određene kriptovalute, bila prinuđene a obustave svoje poslovanje a vreme tzv. digitalne ‚zlatne groznice‘ kao da je prošlo.

Ove novosti ne znače da su kriptovalute izgubile svoju vrednost kao brend. Transparentnost koju brend dobija kada se trguje putem kriptovaluta i važnije putem nepromenjive evidencije transakcija daje kriptovalutama na težini i čine ih nezaobilaznim u modernom poslovanju. Ali i dalje postoje sumnje u ceo proces trgovanja kriptovalutama.

Stoga se treba upoznati sa 10 termina u vezi sa kriptovalutama kako bi u komunikaciji na tu temu delovali upućeni u tematiku i odisali znanjem i ekspertizom

1. Blokchain (blokčejn)

Razumevanje šta je blokčejn je ključno za razumevanje kako se trgovanje sa kriptovalutama odvija i da to predstavlja digitalnu ali nepromenljivu knjigu transakcija koja je javno dostupna.

Ova poslednja karakteristika – javna dostupnost, najviše doprinosi poverenju u kriptovalute i njihovo trgovanje. Upravo to gradi njihov kredibilitet i mnoge firme su upravo zbog toga opstale na tržištu jer je njihova legitimnost poslovanja neupitna.

2. Željeni ciljevi

Sa blokčejn tehnologijom i nepromenjivom evidencijom transakcija, svaki biznis je u stanju da na pouzdan način radi na ostvarivanje svojih poslovnih ciljeva i pri tome da i oni a i poslovni partneri budu potpunosti sigurni u legalnost i legitimitet poslovne transakcije.

3. Digitalni potpis

Digitalni potpis je garant poverenja u transakciju koja se odigrala i on rađa poverenje između učesnika u poslovanju i organizacije sa kojom se posluje.

4. Disintermedijacija

Ovaj termin označava eliminaciju posrednika u trgovanju kriptovalutama i direktnu trgovinu između dva učesnika na tržištu.

Kolika je to blagodet, toliko i nameće pitanje poverenja, posebno u visoko regulisanim industrijama.

5. Hardfork

Račvanje nastaje kada se susretnu dve transakcije i onda se javlja potreba za tzv. Hardfork tj. da korisnik izvrši update svog blokčejn klijenta kako bi se izvršila željena legitimna transakcija.

Razumevanje zašto je došlo do potrebe da se izvrši hardfork doprinosi sigurnosti i transparentnosti transakcija.

6. Nepromenjivost

Karakteristika nepromenjivosti označava da određeni blok transakcija ne može nikako biti izmenjen, prepisan ili uklonjen.

Blok ne može biti pojedinačno izmenjen jer se blok veže za prethodni i naredni.

Do promena može doći jedino uz saglasnost SVIH učesnika u transakcijama i trgovanju.

7. Inicijalna javna ponuda tokena – Inital Coin Offfering (ICO)

ICO označava događaj kada se tokeni unapred prodaju za neophodni kapital koji se ovim putem prikuplja.

Developeri koriste ICO kako bi prikupili kapital na početku poslovanja kriptovalute ali češći je slučaj da time žele da privuku pažnju na početak rada određene kriptovalute, ili da obznane neke novosti.

8. Master Node (glavni kompjuter)

Dok se pod nodom smatraju kompjuteri povezani sa blokčejn tehnologijom, Master Node je glavni kompjuter na kome se nalaze sve transakcije i uvek je uključan i dostupan.

On je garant sigurnosti i nepromenjivosti transakcija i putem njega se odvija upravljanje celokupnim sistemom, vrši glasanje, budžetiranje, garantuje privatnost i momentalno izvršenje transakcija.

9. Privatni ključ/Dokaz autoriteta

Svaki korisnik dobije svoju lozinku putem koje štiti svoj pravi identitet i putem nje pristupa celokupnom blokčejn mehanizmu.

Lozinke generiše Dokaz autoriteta, konsenzualni mehanizam putem kojeg se garantuje anonimnost i nepromenjivost svih transakcija koje se odigraju u datom blokčejn sistemu.

10. Pumpanje i Pad

Podizanje vrednosti tzv. Pumpanje neke kriptovalute, a potom rušenje njene vrednosti je praksa iz trgovanja akcijama na berzama da bi se ostvarila brza dobit.

Upravo ova praksa je razlog nepoverenja u celokupno trgovanje kriptovalutama.

I stoga treba biti veom oprezan i pažljivo proceniti sa kime se stupa u transakcije.

Poznavanje ovih kriptovalutnih izraza ne samo doprinosi upoznavanju sa celokupnim pojmom i sistemom kriptovaluta već čini da čoveka zvuči kao poznavalac date teme i da može ravnopravno da komunicira kad se pokrene diskusija na tu temu.

Postavi komentar