Sećam se, pre 12 godina, dok sam radio kao Marketing menadžer u jednoj multinacionalnoj internet firmi, devojka iz Moldavije koja je prešla u Marketing iz Operacija, na chat-u me kontaktirala da joj objasnim šta radi Marketing i šta od nje očekujem…
I kroz priču o raznoraznim temama, spomene mi da se ona razume u SEO. I da je radila za neku američku kompaniju, valjda je to bila neka turistička platforma.
Šta je to SEO? upitao sam je. I ona krene da mi objašnjava. I tada sam se počeo zanimati time. Ona mi sve detaljno pojasnila i objasnila.
I pošto sam ekonomista, marketar a ne tech geek, skontao sam da je SEO prevazišao čisto tehničke okvire i postao marketinška tehnika jer tretira ono što programeri ne znaju: Reči.
U firmi je postojala praksa da se subotom prepodne održavaju online treninzi iz raznoraznih tema i jedne subote odlučimo da će biti o SEO, a da ću ja biti co-host.
Na trening se priključili svi programeri i tokom trening krenuli kao gladni vukovi da napadaju devojku jer kako devojka može njima ‘velikanima’ da objašnjava šta je SEO.
Ona pri tome uspešno odbila sve napade (uz moju pomoć) i pojasnila mnoge stvari.
I tako se ja tom temom bavim godinama.
I ne znam ništa tehnički uraditi, znam šta treba a ne znam kako.
Ta koleginica se kasnije odselila u Kanadu i zaposlila kao SEO savetnik u nekoj online gambling firmi i mi nastavili diskusiju o toj temi.
Kada sam radio na svom portalu SrbijaBiz.com razmišljao sam u okvirima SEO, kako će Google to videti, koje ključne reči da izaberem, slogane, H1, H2, tagove itd.
Za to vreme, tokom godina, pretraživači, prevashodno Google, su nebrojeno puta promenili parametre i načine rangiranja….
Ako se čovek bavi white hat SEO, ne mora da brine.
Google nekada malo bolje, nekada malo lošije rangira ali najbitnije je zadržati pravac i autentičnost uz neophodna prilagođavanja tokom vremena.
Protokom godina, SEO više nije programerska tehnika već marketinška, prošli su Pande, Pingvini itd. ali osnova ostaje.
Treba biti autentičan.
Google radi upravo na tome da prepozna šta je autentično i orginalno jer Content is king pa nastoji da eliminiše spam i da prepozna orginalni sadržaj.
Sa učestalošću objavljivanja novosti u algoritmima, stvar je kod nas drugačija od svetskih saveta.
Srbija je malo tržište i nema tako čestih promena sadržaja, tako da taj faktor ne igra preterano ulogu kod nas.
P.S. U Srbiji treba optimizovati samo za Google!
Svi drugi pretraživači su nevažni i ako neka poseta stigne sa drugih pretraživača, oni su nebitni i ne stvaraju nikakvu konverzaciju i akciju.