Istraživanja pokazuju da će za godinu dana 82% reklamnog prostora u digitalnim medijima biti kupljeno putem programatik.
Stoga treba znati kako početi sa programatik promocijom.
Programatik promocija drastično menja digitalno okruženje i to neviđenom brzinom.
Ovo je dobra vest za vlasnike malih biznisa jer ako se pravilno primeni daje jednake šanse svima u digitalnom marketingu. Prošli su dani kad je malim biznisima ostalo samo ono što veliki oglašivači nisu kupili. Tržišna situacija je sada iznivelisana i daje svima iste šanse.
Pre, tzv. SMB kompanije bi targetirale auditorijum sa veoma ograničenim izborom digitalnih kanala. Prikupljanje email adresa ljudi i slanje promotivnih poruka je aktuelno i danas a plaćeno oglašavanje takođe jer targetira ljude koji traže tačno određeni pojam i ključnu reč. Ali oni koji se želeli da postave svoje banere određenih veličina, morali su da stupe u pregovore sa medijima i oglašivačkim mrežama a taj proces je zahtevao razmenu emailova, sastanke, telefonske pozive…
To dovodi do toga da će se ubuduće oglašivači morati navići i prihvatiti programatik oglašavanja ili će ostati deo prošlosti.
Pre je promovisanje bilo linearno. Oglašivači su utvrdili koga žele da targetiraju, napravili medija plan, odredili budžet i kampanja je krenula.
Sada je tehnologija umešala prste i prodaja reklamnog prostora se odvija putem aukcija kojima upravlja softver i mali oglašivači se mogu nadmetati sa velikim.
Programatik oglašavanja je donelo da su cene reklamnog prostora fluidne i svi imaju mogućnost da se uključe u trku i da precizno targetiraju na osnovu demografije, starosne dobi, kupovnih ponašanja itd
Paleta kriterijuma se konstantno širi.
Mada se čini da u spletu postojećih kanala, programatik će dodatno uneti zabunu, to nije slučaj jer se njime olakšava proces koji postaje transparentniji.
PRATI, TESTIRAJ, PRILAGODI su novi principi i metod rada koje je donelo programatik oglašavanja.
Čovek nije u potpunosti isključen iz promotivnog procesa već ima ulogu da prati i optimizuje promotivne aktivnosti.