Šta je to Programatik promovisanje? – Moderan Marketing

Programatik je jedna od češće ako ne i najčešće korišćenih reč u modernoj internet industriji.

To je popularna tzv. buzz reč. Ali mnogi se pitaju ona zapravo znači?

Definicija Programatik promovisanja

Dosadašnja praksa je bila da oglašivači plaćaju vlasnicima i prodavcima medijskog prostora da se njihove reklame nađu pored sadržaja.

Mesta koje je vlasnik medija imao za razne formate reklama, zvao se – reklamni prostor.

Oglašivači su plaćali za mogućnost da se njihove promotivne poruke nađu na željenom mestu.

U zavisnosti od popularnosti medija i reklamnog prostora, oglašivači su se nadmetali da se njihove promotivne poruke nađu na željenom i ciljanom mestu.

Programatik promovisanje je dovelo do automatizacije procesa prodaje i kupovine reklamnog prostora.

Kako se programatik promovisane odvija?

Programatik softver koristi veštačku inteligenciju (AI) i podatke, kako bi automatski zakupio reklamni prostor da bi se promotivna poruka našla pred očima željenog auditorijuma.

Kupovina može da se smatra kao programatik garancija tj. da se željeni reklamni prostor kupi u željeno vreme po željenoj, tačno određenoj ceni.

Proces se odvija na sledeći način – oglašivač želi da se promoviše na određenom mestu. Uključuje se u proces aukcije za reklamnim prostorom koji vodi i kontroliše programatik softver. Softver automatski upoređuje razne ponude. I na kraju procesa, zakup reklamnog prostora dobija onaj oglašivač koji je dao najbolju ponudu.

Komplikovano deluje? Naravno. Efikasno? Apsolutno!

Pre programatik promovisanja proces se odvijao manuelno i zahtevao je velik broj sastanaka, prepiski, telefonskih poziva. Ali programatik promovisanje je uvelo automatizaciju u ceo proces.

Programatik zahteva manje resursa i vremena za kupovinu reklamnog prostora.

Pregovaranje ide jasnim tokom i odluke se donose na osnovu podataka a ne pretpostavki i pregovaračkih veština prodavaca i kupaca promotivnog prostora.

Postavlja se pitanje da li su ljudi isključeni u potpunosti iz ovog procesa? Ne, nikako!

Eliminišu se otežavajuće i naporne radnje prilikom prodaje i kupovine reklamnog prostora.

Ali čovekova pamet je neophodna prilikom donošenja strateških odluka i optimizovanja promotivnih kampanja.

Timovi za direktnu prodaju i akount menadžeri su i dalje prisutni i nastoje da ostvare najbolje rezultate u vidljivosti i ceni za svoje strane u procesu prodaje i kupovine promotivnog prostora.

Ostavite odgovor

Molimo vas da se prijavite koristeći jedan od sledećih načina da biste objavili svoj komentar:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google photo

Komentarišet koristeći svoj Google nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s