Veštačka inteligencija (AI) je prešla put od komplikovanih, skupih rešenja poput Google samovozećih vozila i IBM Watson do primene u svakodnevnom poslovanju.
Sada, većina marketara ne planira primenu AI u svom marketing procesu i ne ostavlja mesta za to, ali samo dodir sa AI kompletno menja perspektivu i način gledanja na AI.
Nadolazeći talas AI će definisati marketing kao automatizaciju kompleksnih procesa sa više koraka a ne samo jedan aspekt u procesu.
Za brendove ovo znači potpuno sagledavanje problema i primenu kompleksnih rešenja koja će targetirati odgovarajuće potrošače i ponuditi prava rešenja za njih.
Pre prepuštanja potpune kontrole AI, bitno je razumeti kako ona funkcioniše.
7 koraka za upoznavanje Marketinga sa AI:
1. Opsesivno pratite svaki korak u procesu
Kao što se pri primeni AI u samovozećim vozilima mora obratiti pažnja na sve moguće detalje od rastojanja vozila, gasa, brzine, skretanja itd tako se i svaka primena AI mora detaljno pratiti tj. da li se radnje izvršavaju logički.
Od primene podsvesnih radnji pa do toga koji naslov napisati ili sliku koristiti.
2. Razumite zašto ljudski marketari donose neke odluke
AI ne treba da razume šta da uradi već na osnovu čega je neka odluka donesena. Da li na osnovu naučnog istraživanja, da li na osnovu iskustva, da li na osnovu intuicije itd
Ovo zahteva od marketara da razjasne na osnovu čega su donesene i donose različite odluka. Koji su sve parametri uključeni u proces odlučivanja.
3. Naučite tehnologiju da razume apstraktne informacije, poput kreativnih
Podaci i same reči su nesumnjivo polje delovanja AI. Ali postavlja se pitanje – šta se dešava kada se na osnovu njih zahtevaju kreativna rešenja?
Za ljude je lako da razumeju zašto neke reči treba da budu upotrebljene ili slike postavljene. Ali mašine moraju da budu programirane tako da razumeju ceo taj proces, kako bi ga primenili na najbolji način. I da se izbegne oslanjanje na ljudski faktor.
4. Programirajte AI da uradi ono što ljudi ne mogu
AI u sekundi obrađuje milion informacija, i uključuje mnoštvo varijabli u proces odlučivanja. I na osnovu toga, može da kaže koji će ishod biti ako se postupi na jedan a ne na drugi način.
Primer: Koji naslov koristiti i na kom kanalu promocije, u kom delu dana i vremenskom intervalu i po kojoj ceni.
AI sa svojim performansama donosi najbolje odluke sa najboljim rezultatima.
5. Napravite da izdvojeni delovi nastupaju kao celoviti sistem
U složenom procesu sa više koraka i faza, uključen je više ljudi. S različitim stepenom znanja i iskustva.
Neko se bavi sa FB, neko drugi sa Instagram itd
Vaš zadatak je da sve to koordinirate i uklopite u celoviti sistem koji donosi najbolje moguće rezultate.
6. Uspostavite jasna merila da AI ne krene da vara
U ceo proces potrebno je uključiti parametre koji se prate i jasno zadati okviri unutar kojih AI može da se kreće.
Ovo se najviše odnosi na budžet jer AI može da odredi potrošnju za koju nemate sredstava i tu je potreban ljudski faktor koji će sve to da kontroliše i koriguje.
7. Pobrinite se da AI radi samostalno i neviđenom brzinom
AI ne radi istom brzinom kao čovek. Već sve obavlja mnogo brže i brzina sa vremenom raste.
Imajte to u vidu i prepustite da AI radi u skladu sa svojim kapacitetima.
Sve novosti donose promene i potrebu za prilagođavanjem i navikavanjem. Ali promene i novosti koje donosi AI su nepoznate do sada.