Konopac od somot je barijera za ulazak baš svakoga u In mesto i brana druženja sa popularnim ljudima.
To je mala prepreka koja zapravo ima ogromnu moć.
Da bi ste ušli negde morate da imate dobru reputaciju, sredstva ili da Vas neko na svoje ime uvede.
Ovaj paradoks na internetu je vezan za ‚dark social‘ jer se većina komunikacije odvija u zatvorenim zajednicama i komunikacije putem WhatsAppp, FB Groups, Slack, Google chats, MSM/grupni chat, koji su postali dominantni način komunikacije.
Paradoks je nastao jer mi pratimo i sledimo istomišljenike a isključujemo one sa kojima se ne slažemo. Time se stvara lažne slika realnosti i onda se ljudi se zapitaju – Kako se to desilo? Otkud to? Ne znam nikog ko to misli?
Najveći problem kod konopac od somota paradoksa je analitika.
Nemamo uvid u te zajednice, ne možemo izvući korisne podatke o njima – ko su, odakle dolaze itd
Iz svega toga, proizilazi da ne možemo da upravljamo njima.
Digitalni marketari su vođeni analitikom i na osnovu nje osmišljavaju svoj marketing i tržišni nastup. Ali sa pojavom ovog paradoksa javljaju se mnoge nepoznanice jer su ljudi pod uticajem ljudi čije im ponašanje i mišljenje veoma znači, i na osnovu tih uticaja vode svoj život.
Najveći izazov je identifikovati ‚uticajne‘ ljude jer marketari nemaju podatke o njima.
U procesu dosezanje ovih zajednica NEMA PREPREKA.
Potrebno je izvršiti opsežno i detaljno istraživanje, nakon toga ići polako korak po korak i uložiti ogromne napore da se uspostave a nakon toga ojačaju veze sa ‚uticajnim‘ ljudima u targetiranim zajednicama.
Digitalne marketari moraju da se ponašaju kao uglađeni, fini, In građani da bi bili pozvani u VIP prostor i prostore ‚samo za članove‘.