Dosta dugo u moderno vreme su prisutne New Age zablude poput – Izgradi i oni će doći! Ili – Skoči a mreža će se pojaviti!
Dominantno ovo nastaje iz želje da se ljudi podstaknu na akciju i postanu kreatori svog života. Ali potrebno je naglasiti da se svet uopšte ne odvija po tim idealističkim slikama uspeha.
To samo u filmu Kevina Kostnera ‘Polje snova’ neko gradi bejzbol teren gde će igrati mrtve legende a masa ljudi dolaziti u nepreglednim kolonama da ih gleda.
Ali to je film a ne realan život.
Lepo je to prikazivati primere da su se ljudi osmeli, upustili u neizvestan poslovni poduhvat i uspeli.
Ali iza svakog od tih uspeha stoji prepoznavanje neke potrebe i kreiranje rešenja kojim se ona ispunjava i zadovoljava.
Zapravo srž svakog od tih uspeha leži u marketingu!
Prvo se prepozna neka nezadovoljena potreba, istraži tržište, zatim kreira rešenje i krene u prodaju istog.
U većini slučajeva to nije struktuirano i izvedeno po svim pravilima discipline zvane Marketing, ali proces je dominantno uvek isti.
Iza uspešnih primera iz prakse, stoji masa neuspeha i bespoštedne borbe za samu egzistenciju.
I značajno je istaći da bez prodaje ne dolazi o uspeha. A sastavni deo prodaje je prodajni predlog kojim se proizvod/usluga nude.
Mogu se čuti demagoški primeri npr. advokata kako se oni eto ne nude nikom već ljudi prosto hrle da ih angažuju. A realnost je da i advokati sa višedecenijskom karijerom ‘love’ potencijalne klijenta po prekršajnim sudovima. Lično, čak imam primer da kad moja majka nije pristala na predlog jednog advokata da on vodi skup i neizvestan spor da je on prestao da joj se javlja na ulici.
Sve te New Age priče treba zanemariti, već promisliti i videti da li ima neka nezadovoljena niša i krenuti u realizaciju te ideje.