Machine Learnig (ML) i Veštačka inteligencija (AI) više ne samo da usmeravaju potrošače na potrošačkom put, već ih stavljaju u centar pažnje i posmatraju ceo kontekst u kom se potrošač nalazi i iz te pozicije se menja i transformiše komunikacija sa potrošačima.
Krajnji cilj je bolje potrošačko iskustvo i jača lojalnost potrošača.
Sa iskorišćavanjem moderne tehnologije, brendovi ulaze u dvosmernu komunikaciju sa potrošačima, koja razvija relevantnost i sofisticiranost. Moderne tehnologije kompletno menjaju način na koji kompanije i brendovi komuniciraju sa potrošačima.
Pa tako sve to seže i do najsitnijih, naizgled nevažnih detalja, poput faktura, računa, otpremnica itd Ovo su bili zastareli, statični delovi poslovanja ali sa korišćenjem moderne tehnologije postaju relevantni i dinamični.
Sa strateškim planiranjem i investicijama, biznisi mogu da uđu u korišćenje ML i AI, kako bi transformisali komunikaciju sa potrošačima, ali treba da načina sledeća 4 koraka:
1. Ponude višekanalno iskustvo. Da bi bolje komunicirali sa potrošačima, brendovi i biznisi najpre treba da shvate koje kanale potrošači preferiraju. Treba spoznati da li više vole komunikaciju putem SMS, chat, sajta, email, štampanog materijala, lični kontakt itd Ovo sve stvara veliku količinu podataka koju treba znati iskoristiti na najbolji mogući način.
2. Razumite promene potrošačevih želja i potreba putem AI. Višekanalno komuniciranje dovodi do toga da se shvata koji sadržaj prezentovati, koje poruke plasirati i kojim kanalima. A ogromna količina podataka daje uvid o potrošačkoj istoriji i preferencijama. Sve to u mnogome olakšava kreiranje prave poruke, koja se prezentuje pravim potrošačima, pravim kanalima, u pravo vreme, po pravim cenama.
3. Budite specifični sa Machine Learning (ML). U prošlosti, personalizacija se svodila na segmentaciju samo na osnovu osnovnih podatka kao pol, godište, lokacija itd Sve to je ograničavalo adekvatnu personalizaciju ponuda. Sa ML, brendovi nisu više limitirani ograničenim brojem i kvalitetom podataka. ML daje dinamički uvid u podatke i omogućava kreiranja pregršt profila potrošača. Sve do individualnog nivoa.
4. Napravite digitalne komunikaciju interaktivnom. ML i AI su omogućili direktnu komunikaciju sa potrošačima jer su sada u mogućnosti da ih direktno pitaju šta žele, kada žele, po kojim cenama žele. Sa opšte segmentacije se prešlo na individualni nivo i spoznaju o željama i preferencijama pojedinačnog potrošača. I u skladu sa svim tim se odvija i moderna komunikacija.
Konstantno rastu očekivanja potrošača o načinima na koji brendovi komuniciraju sa njima. A na brendovima je ne samo da dostignu ta očekivanja već da ih i prevaziđu.