Veštačka inteligencija (AI) je bila naučna fikcija a sada je naučna činjenica.
Ova nekada futuristička tehnologija, sada je prisutna u svima aspektima naših života, te se moramo adaptirati na nove životne uslove.
Na svu sreću, u ljudskoj prirodi je da se prilagođava na novosti, upravlja njima i unapređuje ih.
Na ovo moramo da gledamo kao na mobilne telefone, pre samo 20 godina, ako ne prihvatimo novu realnost, zaostajemo i na kraju ostajemo u prošlosti.
AI obuhvata više tehnoloških pravaca i rešenja a najlakše je objasniti kao mašinsku imitaciju ljudskog ponašanja.
Google i Facebook su ugradili AI u sve aspekte svog poslovanja, tako da moramo da sagledamo kako da integrišemo veštačku inteligenciju (AI) u svoju digitalnu marketimg strategiju.
1. AI generisani sadržaj i izvor novog sadržaja
Kreiranje sadržaja je skupo i zahteva dosta vremena.
Ali sa primenom AI na raspolaganju su nam alatke koje nahranimo podacima a one daju kreirani sadržaj.
AI generisani sadržaj koristi NLP proces. Pa tako je lako formatirati i prevesti sadržaj.
AI će izraditi najbolji mogući sadržaj.
Zato je potrebno na vreme uključiti se u ceo proces jer će Vas konkurencija ‚pregaziti‘ ako se ne uključite na vreme i počnete da zaostajete.
2. Chatbotovi
Chatbotovi imitiraju ljudsko ponašanja kao svi drugi oblici AI ali imaju jednu specijalnost – razumeju ljudska pitanja i upite, pa čak i rešavaju narudžbine pre nego što su izgovorene.
Najpoznatije kompanije kreiraju svoje chatbotove i virtuelne asistente kao Apple Siri, Google Assistant, Amazon Echo, da bi njihovi korisnici bili u skladu sa vremenom.
Chatbotovi se nekad ciljano kreiraju da pomognu marketarima u pružanju usluga potrošačima i/ili klijentima.
3. AI za automatizaciju tagovanja slika i videa
Svako ko je ikada imao posla sa uređivanjem slika na nekom velikom komercijalnom sajtu treba da ceni mogućnost prepoznavanja slika i njihovo automatsko slaganja i sređivanje.
AI razrađuje alate koji prepoznaju i uređuju slike i videe i značajno štede vreme i energiju.
4. Pretraživanje glasom
Alati za pretraživane glasom kao Amazon Echo i Google Home su zauvek promenili lice marketinga.
Moramo na to gledati tako da je pretraživanje glasom promenilo sadržaj, sajtove i opcije korisničkih usluga.
Glasovno pretraživanja nastoji da razume nameru i u tom pravcu se razvija i zato treba biti konstantno u skladu sa promenama koje tehnologija donosi.
Možda sve ovo deluje nejasno i zastrašujuće ali NIJE!
Samo treba imati želju da se saznaju novosti i bude u skladu sa njima i sa promenama koja AI donosi.