SEO nije mrtav!
Tvrdnju da je mrtav, sa vremena na vreme, neko iznese i to ustvrdi.
SEO se konstantno menja i unapređuje kako bi se poboljšalo korisničko iskustvo.
Pri optimizaciji sadržaja treba imati na umu da je korisnik, čovek u centru pažnje.
Treba imate sledeće smernice na pameti:
1. Postavite sebe u glavu korisnika.
Razmislite šta korisnici žele i traže i u skladu sa time kreirajte sadržaj i organizujte ga na taj način da odgovara korisnicima.
2. Zaboravite na ključne reči.
Igranka sa ključnim rečima je prošlost. Kako se roboti razvijaju, ta pesma je otišla u istoriju. Ako nastavite da igrate po tim taktovima, bićete penalizovani, kažnjeni.
Napomena: Sve to u vezi ključnih reči je diskutabilno jer naglasak nije više na samim ključnim rečima i/ili izrazima već se naglasak stavlja na kontekst u kojem se ključne reči upotrebljavaju.
A i pretraživanje glasom rapidno raste te se i to mora uzimati u obzir.
3. Odradite dobro osnove SEO.
– SEO naslov – Naslov treba da sadrži najviše 70 karaktera i sadrži ključnu reč što je moguće bliže početku.
– Meta Description – Treba da sadrži najviše 160 karaktera i ključnu reč uključenu. Treba to da bude kratak opis sadržaja i da navodi na konverziju.
– H1 – H1 tag govori koji je najvažniji naslov. I vizuelni je nagoveštaj korisnicima.
Samo jedan H1 treba da bude korišćen na svakoj stranici.
– Alt tag slika – Slike treba opisati pošto pretraživači ne vide i ne razlikuju sliku od teksta. Pa onda treba napisati.
– URL – Treba da budu što kraći i da sadrže glavnu ključnu reč. Vidljivi su u rezultatima pretrage i mogu ključno uticati da li će posetioci kliknuti.
– Glavni deo sadržaja – Uključite glavnu ključnu reč na vrh stranice i jedno 2-3 puta u daljem tekstu. A i varijacije ključne reči.
4. Budite istiniti i tačni.
Pružite korisnicima ono što se u SEO naslovu, Meta Description, H1 itd nagoveštava.
Ne pokušavajte da ih zavarate i prevarite.
5. Kroslinkujte.
Usmeravajte sa jednog dela sadržaja na drugi. Imajte što više ovakvih linkova u svom sadržaju.
6. Napravite sadržaj lakim za čitanje i pregled.
U eri prenatrpanosti informacijama sadržaj organizujte tako da ga korisnici lakše ‘svare:
– Izbegavajte velike blokove sadržaja.
– Koristite nabrajanja i bullet points.
– Koristite H2 i H3 kao podnaslove da izvršite prelom teksta.
– Podebljajte ključnu frazu ili izraz da istaknete značaj.
7. Nek sadržaj teče prirodno.
Sadržaj treba da se lako čita a informacije lepo prezentuju posetiocima.
Treba da pružite najbolje moguće informacije, a na pretraživačima je da ih otkriju i prezentuju.