Veštačka inteligencija (AI) igra i nastaviće da igra sve značajniju ulogu u tome kako se brendovi promovišu potrošačima.
2017. godina je donela da AI postane dominanta sila u svetu marketinga.
Njenim korišćenjem se drastično poboljšavaju rezultati promotivnih kampanja, stiče bolja analitika i omogućava što precizniji i personalizovaniji pristup potrošačima.
Da bi se najbolje razumeo AI marketing, potrebno je u potpunosti razumeti dva koncepta:
1. Big Data
i
2. Machine Learning
Big Data označava prikupljanje što više podataka iz što više izvora i njihovo segmentiranje sa što manje napora.
Ovo se najbolje može predstaviti kao slanje najbolje poruke, najboljim komunikacionim kanalima, u pravo vreme, najboljim potrošačima.
Machine Learning omogućava marketarima da identifikuje trendove i prepoznaju pravilnosti u njihovom odvijanju i ponašanju potrošača.
U ukrštanju ova dva faktora AI ulazi u igru.
Glavna prednost AI platformi je da mogu da interpretiraju podatke i komuniciraju poput ljudi. Na osnovu velikog broja podataka identifikuju ključne teme.
Sa poznavanjem ovih teme, marketari će postati pametniji i značajno će uticati na rezultate kampanja.
Ovo je 5 načina na koji AI poboljšava marketing procese i značajno uvećeva ROI:
1. Pametnije pretraživanje
Potrošači sa razvojem tehnologije ne traže samo brže već i pametnije a AI identifikuje obrasce na koji način se pretraživanje vrši. I omogućava marketarima da u skladu sa time vrše optimizovanje sadržaja.
Dodatno značajno polje promena je pretraživanje glasom. Uz Siri i Cortana, značaj pretraživanja glasom raste i to iz korene menja SEO strategije.
2. Pametnije promovisanje
Masa podataka i uvid koji se izvlači iz te mase, marketarima omogućava da optimizuju svaki korak u procesu promovisanja.
Što dovodi do toga da je čitav proces optimizovan po meri potrošača.
3. Isporučuje pametnije sadržaj
Kad se marketari nađu pred procesom egzekucije čitavog procesa, sada su u stanju da identifikuju prave potrošače i da u skladu sa tim isporuče najbolji sadržaj, najboljim kanalima u najbolje vreme.
4. Pametnije korisnička podrška
Sa bezgraničnom količinom podataka, korisnička podrška je automatizovana i botovi zamenjuju ljude i prestaje potreba za ljudima koji rešavaju iznova i iznova iste probleme.
5. Pametnije učenje
Sa konstantnom primenom AI rešenja, ona neprekidno uče i usavršavaju se i to dovodi do sve boljih ishoda.
Marketing kompanije konstantno unapređuju AI rešenja i ona dovode do toga da se stiče jedan od najvažnijih resursa – VREME!