Šta je to gep digitalne pažnje?
To je prostor između onih koje želimo da online dosegnemo i naše sposobnosti da uradimo to.
Sa optimizacijom za pretraživače, email marketingom, društvenim mrežama itd u početku se mislilo da je lako doći do ogromnog broja ljudi. Ali sa vremenom došlo je do otežavanja dosega do ljudi.
Do ovoga je došlo jer:
– SEO je postao kompleksan i sada jako precizan i tanan sa uplivom AI.
– Cene search engine marketinga i CPC reklame su jako poskupele.
– Email marketing je došao pod uticaj zakonske legislative i ograničenja. Ne može se više svima i svakome slati email.
– Društvene mreže su razvile algoritme koji daju prednost onima koji plaćaju reklamni prostor.
– Cene plaćenog prisustva na društvenim mrežama je otišla ‚u nebesa‘.
Naša težnja da stupimo u kontakt sa što više ljudi je ograničena marketing budžetima, jer su oni veoma ograničeni. Tu nastaje gep digitalne pažnje – razlika između naše želje da dosegnemo što više ljudi i teškoća u tom procesu uslovljenih marketing budžetom i razvojom sofisticirane tehnologije.
Gep postaje sve veći sa rastom cena oglašavanja.
Kako prevazići gep digitalne pažnje?
Sadašnja publika se sastoji od individua:
– koji su čuli za nas.
– koji su istražili šta mi to pružamo.
– nekako su stupili u interakciju sa nama.
– koji su odabrali da komuniciraju sa name.
Da bi održali komunikaciju sa svojom publikom, moramo da koristimo razne marketing tehnike:
– Retargeting i remarketing advertajzing.
– Digital tag menadžment da bi granularno dosegli željene pojedince.
– Integrisani email marketing.
– Korišćenje raznih softvera za agile marketing.
– Tačne i precizne podatke od treće strane.
– Privatne chat grupe i forume.
– Softver za statističku analizu i analizu ponašanja potrošača.
Razlika između modernog i starog marketinga je ta što moderan marketing tačno ‚pogađa‘ one ljude do kojih želimo da dopremo.
Prevazilaženje gepa nastaje koncentracijom našeg marketing budžeta na tačno određenu publiku.
Ne možemo sebi priuštiti da dosegnemo svakoga te onda moramo da koristimo savremene tehnike i moderan marketing da dođemo da željenog segmenta.