Osnove i primena Machine Learning – Moderan Marketing

Machine Learning je tehnika koja omogućavaju da se ponašanje potrošača predvidi na osnovu prethodnog ponašanja i promene u algoritmu nastaju iz toga jer je to iterativni postupak gde mašine ponavljanjem uče i usavršavaju sebe i svoje mogućnosti.

Drugim rečima, mašine kroz samoobrazovanje imitiraju ljudsko ponašanje i usavršavaju sebe na osnovu događaja iz prošlosti.

Machine Learning dovodi do toga da se savremeno poslovanje odvija na efikasniji način koji je ujedno i više predvidljiv.

Da bi se razumeo ML treba pojasniti kako čitav proces izgleda tj. iz kojih se komponenti sastoji:

– skupa podataka ili Training Sets (TS) koji se koriste kao input u inicijalni algoritam.

– inicijalna pretpostavka može da bude da želimo da unapredimo naš ML sistem.

Skup podataka koji imamo treba da povežemo tako da nam da neka razjašnjenje i odgovore. Npr. kolika bi bila prodaja u nekom mestu bez otvaranja novog prodajnog prostora.

Tu je izazov kako postaviti hipotezu da bi ML framework moga da da adekvatan odgovor. Problem nastaje ako hipoteza nije dovoljno jasna i precizna već se zahteva mnogo odgovora koji su nepovezani i kontradiktorni.

– funkcija troškova da bi utvrdili kako naš ML radi. I koliko je precizan.

– i na kraju, algoritam učenja. Tu nastaje magija. Algoritam učenja je obično komplikovan matematički kod koji ulazi u hipotezu i kroz proces ponavljanja se nakon svakog koraka primenjuje algoritam učenja i mere rezultati.

Rast ML se dešava sada jer je potrebna snažna kompjuterska tehnologija koja će simultano u trenutku da sprovede masu analiza i da najbolje rezultate.

Što više podataka prikupite i unesete bolje ćete informacije dobiti.

Šta sve možemo dobiti od Machine Learning

– ako Vaš biznis koristi ERP ili CRM sisteme, već imate pregršt podataka iz kojih možete dobiti uvide i možete napraviti izbor koje ćete podatke koristiti.

– počnite od podataka koje već posedujete ne morate da krenete sa skupljanjem mase podataka iz svih mogućih izvora.

– većina ML alatki je besplatna za malu količinu podataka.

– angažujte stručnjaka za podatke, predajte mu sve podatke koje posedujete i započeće dobijanje korisnih uvida iz tih podataka.

– koristite hipotezu koju ste dobili od ML sisteme i to će podstaći Vašu poslovnu efikasnost i poboljšati predviđanja.

– zaposlite hipotezu da posmatra egzekuciju poslovnih aktivnosti i svedite ljudske greške na minimum.

– započnite sa Big Data pristupom tek nakon što shvatite koje uvide dobijate iz Vaših poslovnih podataka.

Ostavite odgovor

Molimo vas da se prijavite koristeći jedan od sledećih načina da biste objavili svoj komentar:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google photo

Komentarišet koristeći svoj Google nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s