Sledeće velike društvene mreže neće biti – Moderan Marketing

Jedno od najčešćih pitanja u digitalnom svetu a u vezi društvenih mreža je – a koja je sledeća velika društvena mreža? Na koje kompanije da obratimo pažnju? Kako da prepoznamo sledeću veliku stvar?

Odgovor na ta pitanje je za neke možda razočaravajući!

Facebook je poslednja mega-mreža!

FB je postigao redak i jedinstven uspeh da poveže 2 milijarde ljudi na svetu u redovnoj, dnevnoj interakciji i 57% ljudske rase.

Sledeća velika stvar se neće desiti.

Sledeća velika stvar je najverovatnije fragmentacija.

Sve više kompanija vidi izlaz i potrebu u tome da se specijalizuju i time naprave otklon od FB.

Novi servisi na tržištu poput Snapchat nude mnogo servise koji su u specijalizovanoj niši bolji od FB.

Postoje usluge koje privlače korisnike da više njima posvete pažnju a manje FB u celini:

Chat aplikacije

Tamo gde je SMS i pristup internetu skup postoje servisi kao Viber, Tango, Line, Kik, WeChat itd koji nisu ‚zagađeni‘ reklamama, a koje se pojavljuju u News Feed.

Mana im je što mogućnost slučajnog upoznavanja i susreta sa ljudima izvan svog postojećeg krug ljudi nemoguća. Ali korisnici pristaju na tu opciju jer privatno i na miru mogu da komuniciraju sa svojim kontaktima.

Anonimne aplikacije

Aplikacije poput Whisper, YikYak nude anonimnost i korisnici bez punog otkrivanjma svog identiteta mogu da iznose svoje, često kontraverzne stavove.

Ove aplikacije predstavljaju problem organima reda i upravo zato ih treba oprezno koristiti i ne provoditi suviše vremena na njima.

Media aplikacije

Medijske aplikacije poput YouTube, Snapchat, Oculus, Instagram imaju svoju ulogu i u kreiranju sadržaja. Tako npr. YT nije samo pretraživač već i mesto gde nečiji glas može da se čuje i poruka prenese.

Ove 3 klase aplikacija zadaju velike problem marketing i PR profesionalcima jer:

1. Veoma je teško pratiti i nadgledati ih.

Alati za analitiku ne mogu da dođu do podataka ‚iza zatvorenih vrata‘ i ne može se utvrditi ko i kako kreira mišljenja i aktivira na određena potrošačka ponašanja.

Marketari se nalaze kao pred velikim neprobojnim zidom i ne znaju šta se to iza dešava, koji to procesi se odvijaju.

2. Teško je učestvovati.

Ako je za učešće potrebna pozivnica i da Vas neko uvede u konverzaciju, potrebno je prvo steći poverenje i ugled da bi ste bili pozvani a onda ne možete olako svoju reputaciju da ugrozite i izgubite.

Ako jednom prokockate poverenje – povratka nema. Otpisani ste za sva vremena!

3. Ove promene će zahtevati mnogo više od brendova.

Brendovi više neće moći nastupati kao do sada. Moraće naći specijalan pristup za svaku tržišnu nišu koju žele da targetiraju.

Promene u tehnologiji donose ogromne promene na tržištu, posebno u ponašanju potrošača, i za uspeh je neophodno prilagoditi se nastalim promenama i anticipirati nove.

Ostavite odgovor

Molimo vas da se prijavite koristeći jedan od sledećih načina da biste objavili svoj komentar:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s