Kad čujete termin veštačka inteligencija i machine learning, šta Vam padne na pamet? Komplikovana tehnologija koja zahteva dobro i duboko poznavanje i iskustvo sa svime tim?
Pre je pristup imala samo nekolicina ali je razvoj tehnologije promenio pravila igre. I sada je to ušlo među ljude. Takođe, donelo je mnogo novina i koristi.
U marketingu vidimo na delu kako machine learning deluje.
Marketing automatizovana tehnologija je predvidiva – sama uči, misli i deluje bez jasnih uputstava…
Rezultat: Precizniji, efikasniji marketing koji se prilagođava putu koji potrošač treba da prođe.
Što je pre postojalo samo u teoriji, postalo je praksa preko usluga koje omogućavaju optimizovanje na osnovu podataka u realnom vremenu, optimizovane potrošačke tokove i personalizovan sadržaj.
Predstavite to sebi u glavi kao tim robota koji su Vam na raspolaganju – koji vrednuju, menjaju i optimizuju ponudu Vaše kompanije tako da bolje možete da predvidite i odgovorite potrošačima koje targetirate.
To dovodi do 3 specifične koristi:
1. Odgovor u realnom vremenu
Moderni marketari konstanto prate podatke i kretanja na tržištu, a marketing automatizacija im omogućava da dobiju kristalno jasne informacije bez šumova u komunikaciji. Pa tako oni mogu da daju pravu ponudu.
Čak se vrši odabir najboljeg vremena kada da se ponuda predstavi na osnovu svih podataka o potrošaču i potrošačkih iskustava.
Tehnologija sama uči i sa prolaskom vremena, ona je u stanju da što bolje identifikuje i segmentira potrošače i ponudi ima najbolju ponudu.
2. Precizno skrojen nastup
Dugo vremena, marketari su koristili A/B testiranje, kako bi što bolje izvršili segmentaciju.
Ali problem u tom pristupu je što se tako izdvoji jedna ili više velikih grupa kojima se uniformno pristupa.
Moderan potrošač stupa u kontakt sa brendom na više mesta u digitalnom svetu i izazov je kako i kada predstaviti svoju ponudu.
Machine learnimng omogućava upravo to – da se najbrže moguće i najpreciznije predstavi ponuda željenom potrošaču.
Vrši se spajanje naizgled nespojivih tački i kreira najbolja moguća ponuda.
3. Najbolja moguća kreativnost
Ništa ali ama baš ništa, uz svu modernu tehnologiju i tehnološka rešenja, ne mogu da zamene iskustvo i intuiciju marketara.
Marketing je ljudska veština, ma kako tehnologija bojila celokupnu sliku.
Ali tehnologija na osnovu podataka, u realnom vremenu daje najbolju ponudu. Preispituje postojeća uverenja i menja dosadašnje navike.
Najpreciznije rečeno, machine learning oslobađa marketare teškog rada i daje im vreme i prostor da izraze svoju kreativnost i strateški pristup.
Ako se sve ovo uzme u obzir, treba biti veoma pažljiv pri odabiru rešenja za marketing automatizaciju.