Komunikacija sa klijentima često izgleda kao da 2 čoveka pričaju nepoznatim, stranim jezikom koji ni jedna ni druga strana ne razumeju.
Oni bi hteli jedno, da tekst prenatrpaju stručnim izrazima, nepotrebnim podacima.
A Vi želite da napišete tekst koji ubeđuje, prenosi poruku i ostvaruje prodaju.
Evo 11 ideja kako da kopirajting ostvaruje cilj:
1. O njima se radi – Ma kako često čuli tu frazu. Ma kako iritantno zvučala, ona je prava istina.
Klijenti bi da svoj tekst prenatrpaju sa 100 beskorisnih podataka, da zamute poruku i unesu šum u komunikaciju, ali Vaš posao je da prenesete potrošačima ono šta njih interesuje, ono što rešava njihove probleme i frustracije.
Konkurentska borba je intenzivna i Vi treba da pronađete najbolji način da se povežete sa potrošačima.
2. Podstaknite konverzaciju – Vaš cilj je da potrošače uvučete u priču i time ih zainteresujete za Vaša poslovna rešenja.
Najbolji način je da podstaknete konverzaciju i privučete ih.
Pisani tekstovi znaju da budu suvoparni, a Vi trebate da tako napištete sadržaj koji će svojom živošću privući čitaoce.
3. Ne dozvolite im da promene kanal – Vaš tekst daje priliku da obrazujete, zabavite i informišete potrošače. Te Vam je prilika da im budete pred očima i izvršite ubeđivanje.
Na sve moguće načine nastojte da ostanete u igri i da oni ne skrenu pažnju.
4. Uključite najvažnije informacije – Dužina teksta je jako diskutabilna tema. Neki tekstovi trebaju da budu kraći, neki duži. Sve zavisi od toga šta želite da prenesete.
Spominjite samo najvažnije informacije.
Izreka kaže – Đavo je u detaljima!
5. Kreirajte hitnost – Ljudi će delovati ako su primorani na to. Dajte im razlog da deluju. Ako imate ograničeni broj proizvoda ili slobodnih termina, kažite im to.
Ovo je jedna od najefikasnijih kopirajting tehnika.
6. Naučite kako da ispričate pravu priču – Informacije se najbolje prenose ako ih ‚upakujete‘ u oblik priče.
Smislite priču koja sadrži najvažnije informacije, ispričajte je i Vaš cilj je nadomak uspeha.
7. Uzmite u obzir skeniranje teksta – Moderna vremena i moderne generacije uz pomoć novih tehnologija je dovela da toga da se više ne čita ceo tekst već se tekst skenira i uzimaju u obzir samo najvažnije informacije.
Imajte to na umu pri kreiranju teksta.
8. Linkujte ka najboljim izvorima – Vaše čitaoce usmerite na izvore sadržaja koji će obogatiti Vaše čitaoce i pružite im saznavanje novih kvalitetnih informacija.
Ovo će podstaći Vaš ranking jer će Vas etablirati kao pouzdana izvor.
9. Budite kratki – Izbacite nepotrebne reči. Zadržite samo najvažnije reči koje najbolje prenose informacije.
To je izazov i bar 10% reči je višak i imajte to na umu.
10. Izbacite žargon i pomodne reči – Ne koristite žargon i stručne reči. To će oterati čitaoce i neće se više nikad vratiti.
11. Kraj – Narodna izreka kaže – Konac delo krasi! Kraj je bitan jer mora da bude u skladu sa celim tekstom i da na kraju poentira i dovode do prodaje.
Izaberite Vaš stil, pridržavajte ga se i rezultati će doći.