Brendovi možda neće zameniti u potpunosti svoje metode sa veštačkom inteligencijom, ali sve ide u tom pravcu.
Mnogi od njih eksperimentišu sa rešenjima veštačke inteligencije koja se fokusiraju na izolovane zadatke npr. preporuke, targetiranu kupovinu reklama, osećanjem vođene akcije itd
Nadolazeći talas AI će biti definisan samostalnim izvršenjem kohezivnih, stepanastih kampanja.
Ovo znači da se kompanije neće više oslanjati na velike, kompleksne timove, sa skupim tehnološkim rešenjima već će se sve mnogo brže odvijati po mnogo nižim cenama.
Pre primene, potrebno je razumeti kako AI deluje.
Prikazaću proces od 5 koraka koji uvodi i transformiše ljude u algoritam, i algoritmi u proces digitalnog marketinga koji se odvija samostalno, od početka do kraja.
1. Razumite zašto marketari rade ono što rada.
Kreiranje autonomne marketing strategije nije različito od samovozećih vozila koja sama kreću, ubrzavaju, koče, skreću itd Bez da im vozač kaže šta da urade.
Prilikom vožnje kola, većina odluka je na podsvesnom nivou.
Tako AI ima za cilj da takve odluke transformiše u algoritme koji će reći zašto su neke odluke donesene tako što će precizno posmatrati kako ih izvršavaju i onda pitati da objasne zašto su takve odluke donesene.
‚Kako si se odlučio za te ključme reči?‘, ‚Kako si odredio toliki marketing budžet?‘, ‚Zašto si dotle išao sa bidovanjem?‘ itd To su sve pitanja koja se nameću.
2. Podučiti tehnologiju kako da razume apstraktne informacije poput kreativnih.
Podaci su definitivno polje AI. Ali šta raditi kad se od tehnologije traži da pokrene proces i načini odluke koje su kreativne?
Kada se od ljudi traže da ocene koji tekst ili slika su odgovarajući i postižu cilj to je urođeno i podrazumeva se. Ali izazov nastaje kada se od mašina traži da primene taj proces koji simulira ljudsko ponašanje.
3. Programirati da se predvide svi potezi i svi mogući ishodi.
U svakom momentu je prisutno nekoliko varijabli, i ta kombinacija varijabli daje eksponencijalni broj odluka i rezultata koji proističu iz toga.
Primer: Koji naslov koristiti uz odgovarajući tekst i na kom promotivnom kanalu.
Tehnologija mora da kreira model u realnom vremenu koji će iznaći najbolju kombinaciju koja donosi najbolje rezultate. Ovo se radi na osnovu demografije, starosne strukture potrošača, potrošačkog iskustva itd
4. Učiniti da blokovi podataka deluju kao celoviti sistem.
Tu nastaje izazov jer su razni kanali komunikacije poput Facebook, Twitter, SMS marketing, email marketing vođeni od više ljudi.
Svako od njih ima različiti nivo iskustva i pristup, pa se nastoji izostaviti ljudsko odlučivanje i sve to iskombinovati tako da se napravi holistički pristup potrošačima.
AI nastoji da razume sve pojedinačne poteze i izgradi sistem.
5. Napraviti sistem praćenje koli donosi precizne rezultate.
Tu se pre svega misli na izgradnju sistema koji u skladu sa resursima donosi najbolja rešenja.
Rešenje koje bi dovelo do rešenja koja prevazilaze budžet ne bi bilo adekvatno i ceo sistem bi bio neefikasan.
Na kraju, sve ovo se mora odvijati samostalno bez upliva marketara, i na mnogo većem nivou od velikih, kompleksnih timova.