Godinama je marketing smatran za umetnost ali uplivom tehnologjje, stvari su se drastično promenila.
Ogromna količina podataka i crpljenje informacija iz njih su drastično promenila pravila igre.
Sa dolaskom na scenu AI i machine learning, svi ti podaci dobijaju smisao.
Mnogi marketing stručnjaci smatraju da će veštačka inteligecija (AI) eliminisati šumove i buku i isporučiti pravu poruku pravoj osobi.
Zbog toga, marketari moraju da znaju sledeće stvari:
1. AI u marketingu mora da isporuči precizno personalizovanu i relevantnu poruku.
Današnji potrošači žele precizno personalizovane poruke koje će im pružiti autentično, jedinstveno iskustvo.
Potrošači žele personalizovano iskustvo ali broj kanala putem kojih komuniciraju i dodirnih tačaka u komunikaciji značajno raste i marketarima je izazov da prikupe adekvatne podatke kako bi kreirali adekvatnu poruke.
AI i machine learning značajno olakšavaju doseg i kreiranje personalizovane poruke.
2. AI će pomoći eliminisanju ‚marketing đubrete‘.
Mnogo je komunikacionih tačaka – sajtova, blogova, foruma, chat aplikacija itd sa kojih dolaze raznorazne poruke. To stvara zagušenje a i vreme velikih marketing kampanja je prošlo.
Velike kampanje su skupe, neefikasne i kreiraju ‚marketing đubre‘. Marketari su to tokom godina značajno smanjili ali nisu uklonili u potpunosti.
‚Marketing đubre‘ se eliminiše dubokim razumevanjem ko su ljudi na drugoj strani, krajnjoj tački promotivne poruke i šta žele.
AI će značajno ubrzati nivo razumevanja potrošača i eliminisati nepotrebno.
3. Chatbotovi i virtuelni asistenti su nova lica modernog marketinga.
Sa ubrzanim razvojem tehnoloških rešenja, raste značaj chatbotova i virtuelnih asistenata jer oni umnogome olakšavaju živote korisnicima i pružaju detaljan uvid ko su potrošači i šta žele.
Oni kreiraju novo okruženje koje zahteva sve više ulaganja finansijskih sredstava u njih i time čini marketing značajno kompleksnim.
4. AI menja prirodu marketinga.
Ubrzanje tehnologije i sve više i više novih tehnoloških rešenja, menjaju u osnovi marketing.
Poteškoća je kako marketing menadžeri prihvataju ta nova pravila igre i izlaze na kraj sa promenjenim okruženjem.
Tako npr. odluke o kupovini će biti automatizovane na osnovu toga šta kompanije znaju o potrošačima. Tehnologija će odabrati brend koji potrošaču odgovara na osnovu svih mogućih podataka o individui.
5. Poenta AI je da stvarno poznajete svoje potrošače.
Savremena tehnologija omogućava potpuni uvid ko su potrošači i koje su njihove potrošačke navika.
Sa znanjem tih informacija, kompanija je ispred svoje konkurencije i ima značajnu konkurentsku prednost.
Identifikovanje najvažnijih potrošača stvara razliku u odnosu na konkurenciju, značajno ojačava poziciju na tržištu i povećava profitabilnost.
Moderno vreme donosi kompleksnost u marketing i treba biti u skladu sa vremenom i koristiti sve prednosti koje savremena tehnologija donosi.