Stari SEO je mrtav!
Šta je stari SEO? Stari SEO je vođen jednostavnim taktičkim trikovima poput poklapanja sa ključnim rečima, sa tačnim izrazima i neumornim fokusom na tačnu ključnu reč.
Stari SEO marketari su pisali za pretraživače. Pokušavajući da pretpostave i možda pogode šta pretraživači preferiraju i bolje rangiraju. Šta to algoritam favorizuje.
Stari SEO je generisao sajtove koji su u najboljem slučaju teški za navigaciju i korišćenje, a u najgorem slučaju teški uopšte za razumevanje.
Na svu sreću, može se reći da je stari SEO u poslednjih nekoliko godina u samrtnom ropcu i na zemlji, potučen. A sada se može ustvrditi da je umro!
Šta je ubilo stari SEO?
Poslednji ekser u mrtvačkom sanduku za stari SEO je veštačka inteligencija (AI).
Kako su se pretraživači poput Google i Bing sve više prilagođavali veštačkoj inteligenciji, tako je se indeksiranje i rangiranje stranica promenilo. Moderni pretraživači, zasnovani na AI, sada koriste NLP kako bi rangirali sajtove i dali što bolje odgovore na upite.
Kako je AI ubio stari SEO? Machine learning je poput malog deteta koji vremenom kroz igru upoznaje i uči obrasce ponašanja. Na osnovu čega to pretraživači uče kako da iskoriste sve prednosti veštačke inteligencije? Odgovor je – na osnovu relevantnog i kvalitetnog sadržaja koji je temelj novog algoritma.
Tako, pretraživači kada rangiraju nisu vođeni samo ključnim rečima, inbound linkovima i ponašanjem potrošača već uzimaju u obzir i prirodni jezički proces (NLP) koji se koristi pri pretraživanju.
Google NLP softver detaljno i precizno analizira stranicu po govoru, polu, tagovima, vremenima, preferencijama itd Takođe, analizira osećanja i sentimente i određuje šta je to prirodni govor.
Sa ovim novinama, Google zna da razlikuje pravi od apsurdnog upita i da da relevantan sadržaj. Zbog toga, nakon analize, relevantan sadržaj dolazi do izražaja.
Šta da se radi sa smrću starog SEO?
Vremena u kojima je glavno pitanje – da li da pišem za pretraživače? je prošlo.
Umesto toga, treba da:
– Pišete za ljude.
– Pišete normalnim, svakodnevnim jezikom.
– Pišete na nivou kvaliteta tekstova koji imaju sajtovi u Vašoj industriji tj. privrednoj grani.
– Pišite stranice fokusirane na temu a ne na ključne reči.
– Pišite sadržaj koji bi ste voleli da čitate a da ga Vi ne pišete.
AI raste li raste i godišnje sazreva 10x u odnosu na prethodnu godinu.
Pišite za ljude jer Google čita kao što ljudi čitaju.