Account-Based Marketing (ABM) ili Marketing po meri klijenta (ma kako rogobatno zvučao prevod) nije novost na razvijenim zapadnim tržištima već on je prisutan nekoliko godina.
Može se definisati kao targetiranje željenih potrošača.
Ovaj pristup je bio omiljeni koncept B2B marketara, ali sa razvitkom tehnologije ima sve veći upliv u B2C marketing.
ABM je marketing metod u kom targetiramo samo one kompanije i kupce koji predstavljaju naše idealne, najbolje potrošače.
Npr. Ako kompanija prodaje servere za velike kompanije koje imaju potrebe za skupom opremom tog nivoa, targetiraćemo samo takve kompanije a ne neke male kompanije koje ne samo da nemaju potreba za takvom opremom već nemaju ni dovoljno velike budžete da bi sebi priuštili takvu opremu.
ABM koristi tehnološka rešenja kao remarketing, retargeting, custom audience i date enrichment kako bi suzila do detalja ko su prospekti i onda vrši marketing dominantno digitalnim putem.
ABM koristi istu tehnologiju kao standardni marketing, ali cilj ne da se dosegne što veća baza potrošača već da se dođe do onih koji će najverovatnije kupiti poslovna rešenja koja kompanija nudi. Kada se pravilno izvede i primeni, ABM dovodi do najvećeg stepena konverzije i kupovine.
2 su razloga zašto je ABM bio samo za velike kompanije:
1. Jer je skup i ne može ga svako priuštiti.
2. Potrebna je velika količina podataka iz kojih se ‚izvlače‘ prospekti.
Ali tranzicija nastaje i ABM ulazi u domen B2C marketing.
Najpre zbog porasta udela mobilne tehnologije koja je donela promene u procesu kupovine. Više nije potrebno obilaziti razna mesta i prodavnice da bi se našlo šta Vam je potrebno. Već samo pretraživanjem putem mobilnog uređaja dolazimo dao željenih informacija.
Drugo, podaci za B2C prodaju postaju sve dostupniji. I razvoj tehnologije čini podatke sve dostupnijim i adekvatnim da bi se kupovina desila.
Prisutnost virtuelnih asistenata, i korišćenje retargetiranja i remarketinga su doneli mogućnost laserski preciznog identifikovanja i praćenja potrošača.
ABM radi samo kad smo u mogućnosti da targetiramo idealne kupce a pregršt podataka nam omogućava upravo to.