Internet of Things (IoT) je široka mreža uređaja povezanih sa internetom, uključujući smartfonove, tablete i skoro sve što ima senzore na sebi – kola, mašine u proizvodnim pogonima, avione, prenosive uređaje i mnogo šta drugo.
Ovi uređaji su povezani i razmenjuju podatke.
IoT i machine-to-machine(M2M) tehnologija iza toga, donose ‘super vidljivost’ skoro svakoj industriji.
Pomislite na uređaje i instalacije koje mogu predvideti i sprečiti greške npr. pratiti let aviona i optimizovati njegove performanse ili u zdravstvu koje pruža dozirane usluge u skladu sa potrebama određenog pacijenta.
Ali potrebno je naglasiti da se IoT proteklih godina nije razvijao brzinom kojom se mislilo da će se razvijati.
Razvoj IoT je doneo prilagođavanje potrebama potrošača.
Razvoj tehnologije i ‘pametnih’ uređaja koji međusobno komuniciraju je doveo da se potreba potrošača predvide i pre nego što se jave i onda se u skladu sa tim naprave rešenja koja zadovolje korisnika.
Ovo dovodi do neophodne adaptacije poslovanje na novo poslovno okruženje.
IoT skuplja ogroman broj podataka potrebno je angažovati vrhunske inženjer da te podatke obrade na najbolji način i prilagode korisnicima, a time je marketing pod najvećim udarom jer mora da iznađe najbolje načine kako da se efikasno odvija u novom okruženju.
Sadašnji marketing modele je zastareo – banere posetioci sajtova ignorišu, reklame na TV stave ‘mute’ kad dođu na red…
I to dovodi do toga da kompanije moraju efikasnije da troše svoje budžete i iznađu nove načine kako da priđu i dođu do korisnika i potrošača.
A potrošači su takođe svesni da se podaci skupljaju i analiziraju i kreiraju rešenja koja su im u potpunosti odgovarajuća.
Sve to, umnogome, olakšava potrošački put i daje rešenja koja zadovoljavaju potrošače.