Mada iz perspektive našeg tržišta deluje da je konkurentska borba između pretraživača zacementirana jer Google drži 99% tržišta kod nas, ona je zapravo u svetu veoma intenzivna i bespoštedna.
Google je dominantan i na tržištu SAD ali od pre par godina Bing.com konstantno nastoji da poveća svoj udeo na tržištu. A promene od po par procenata u tržišnom učešću zapravo znače promene od po par stotina a nekad i milijardi dolara.
Na tržištu Ruske federacije, a to zapravo znači celog bivšeg SSSR, Google je 3. pretraživač iza Yandex i Rambler. U Kini je Baidu.com ubedljivo dominantan, a npr. u Japanu se izjednačena trka sa Yahoo.
Sa razvojem tehnologije pretraživanja i razvojem virtuelnih asistenata OS poput Siri, Google Now, Cortana, Alexa, konkurentska borba se dominantno fokusirala na 2 polje:
1. Odakle se pretražuje.
2. Kako se pretražuje.
1. Odakle s pretražuje – sa naglaskom na mobile i Google uvođenjem Mobilegeddon i AMP ( Accelerated Mobile Pages) nastoji se pri pretraživanju sa mobilnih uređaja dati što tačnija lokacija gde se nalazi traženi predmet ili lokacija.
Tako npr. ako neko ide levom stranom neke ulice i pretraži u kom kafiću je najbolja kafa, nastoje se dati što preciznije lokacije. Ili ako se traži neka lokacija dati najbliža putanja i transport do tog mesta od mesta sa kog se pretražuje.
2. Kako se pretražuje – na ovom polju se vodi naročito intenzivna bitka. Naglasak je na pretraživanju glasom. Virtuelni sistemi OS nastoje da prilagode svoje rezultate ne samo jeziku putem koga se pretražuje već idu i dublje pa se prilagođavaju akcentu, a naročito žele da se prilagode starosnoj dobi osobe koja pretražuje. Jer ne koriste iste reči i fraze gospođa od 60 godina i tinejdžerka od 19, ili muško i žensko.
Nastoji se što preciznije utvrditi odlike onoga ko pretražuje i dati najadekvatnije rezultate.
Veštačka inteligencija (AI) ovde ima dominantnu ulogu i predstavlja odlučujući faktor.
Sa stanovišta korisnika, sve ovo donosi koristi i mnogo će olakšati život korisnicima interneta.