Pravilo 5 sekundi, znači – Ako korisnik za 5 sekundi ne shvati o čemu to sajt govori, mnogo šta nije u redu sa sajtom.
Ovaj koncept, koji je osmislio Donald Miler, insistira na tome da sajt svojom strukturom i izgledom, mora da bude dopadljiv korisnicima. I da korisnicima u veoma kratkom roku, mora da bude jasno šta sajt poručuje.
Većina firmi ima tendenciju da na sajt stavi sve svoje proizvode i/ili aktivnosti. Time stvaraju zbrku i stvaraju ‘džunglu’ u kojoj se treba snaći.
Donekle je to razumljiva tendencija jer su firme ponosne na svoje proizvode i/ili aktivnosti. I žele da to sve dopre do potencijalnih korisnika. Ali time oni čine svoju poruku nerazumljivom jer se stvara tzv. promotivni šum jer se putem nagomilanog sajta stvara preklapanje raznoraznih poruka.
Rešenje – Struktuirati sajt da se istaknu glavni proizvodi i usluge, koji su uvod u dublje upoznavanje sa kompletnom ponudom.
Osim toga, neophodno je istaći i vidljivim učiniti CTA i nagnati posetioce na akciju kako bi postali korisnici.
Dodatna napomena je da pretraživači preferiraju i bolje rangiraju sajtove sa jasnom strukturom. Struktura sajta je jedan od važnijih parametara rangiranja sajtova. A tome treba dodati da pretraživači uzimaju i obzir i posećenost sajta. I bolje rangiraju posećenije sajtove.
Stoga, da bi se postigao uspeh, treba napraviti sajt sa jasnom i preglednom strukturom.
Test od 5 sekundi će Vam reći da li ste uspeli.