Brend = Proizvod/Usluga + Nešto!

Marketari konstantno trućaju o brendiranju, kako treba brendirati ovo, brendirati ono…
Prvi put sam se jasno suočio sa time šta je brend, kad sam živeo u Rusiji ’93. nekoliko meseci.
Tamo sam susreo extra funkcionalne proizvode tipa brava za vrate itd ali sve to nije imalo nikakvu estetske vrednost. Ili je neki istovetni proizvod koštao 3-4 puta manje, samo zato što je ukrajinski…
Lada se pali i ide bez problema na -25 po Sibiru, dok Alfa Romeo bi odavne pre izdahuo…Ali estetski doživljaju Alfa Romea i Lade su kao nebo i zemlja.
Na fakultetu iz Politčke ekonomije, ophrvaju vas sa pojmovima kao što je vrednost, upotrebna vrednost itd Sa pojmovima iz Marksovog Kapitala…
Konstantno se na TV pojavljuju prilozi kako Srbija, Hrvatske itd nema neki svetski brend.Niko ne kaže koliko sve to košta.
Brendiranje košta nekoliko milijari dolara za neki pojedinačni proizvod!
Ako se neko pita zašto Nike patike koje se proizvode u Kini po 10 dolara, koštaju 180-200 u SAD, neka se pitaju zašto Nike ima onolike milionske sponzorske ugovore sa Majkl Džordanom.
U poslovanje nema emocija i takvih sličnih osećaja… Samo interes !
Brend je proizvodna cena proizvoda + malipulativni troškovi + izdvajanje za marketing!
Izdvajanje za marketing, po pravilu, tvori to NEŠTO !
I zaključak: Brend nije brend ako ne postoji neka kompetitivna prednost koja se može istaći!

Ostavite odgovor

Molimo vas da se prijavite koristeći jedan od sledećih načina da biste objavili svoj komentar:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s