NOVO DOBA INTERNETA U SRBIJI, NOVI IZAZOVI

Ne znam šta je granična tačka, ključni datum za online zajednicu u Srbiji ali se može sa sigurnošću reći da je Internet «preležao dečije bolesti» i ušao u novu fazu.
Desio se i blogerski rat, autodestrukcija Limunda, manipulacija Twitter zajednice sa Banca Intesom (to treba proučavati kao PR case-study), Twitter se sve popularniji u Srbiji (da bi pročitao timeline od prethodnog dana treba mi bar pola sata)….

Da počnem od blogerskog rata. Blogeri sa B92 Blog su iznenađeni sa time da ih niko nije obavestio o postojanje blog zajednice BlogOpen a ovi drugi su iznenađeni sa njihovom reakcijom…
Prvi (B92 Blog) su «ničim izazvani» VIP-ovci koji su umislili da samo su oni pozvani da daju komentare na društvena dešavanja i čude se kako se neko usudio da postoji a da njih ne priupita za dozvolu!!!!
Ovi drugi (BlogOpen) isto su se uvukli u svoje čaure i nastupaju kao avangarda koja ide protiv mainstreama i opsednuti su «trućanjem» o tome kako su oni, dobri, pametni, lepi itd. a niko ih ne primećuje i ne ceni.
Kao i obično istina je negde u sredini – To što neko zna malo bolje da koristi kompjuter i Internet ne daje mu za pravo da misli da je bogomdan, mesija itd i stvarnost je drastično drugačija od one online. Obe grupe bi trebalo da skini poveze sa očiju, izvade čepiće iz ušiju i da posmatraju i osluškuju malo bolje stvarni život.

Kao idealno na ovo se nadovezuje priča sa Limundom. Potez promene pravila korišćenja sajta je doveo da velikog odliva korisnika i može se taj potez nazvati autodestrukcijom i tipičnim primerom kanibalizma sopstvenog biznisa. I rupu su počeli da popunjavaju drugi…
Kako to biva u biznisu (i životu)- dok jednom ne smrkne, drugom ne svane. U prirodi kapitalizma je da se popunjavaju rupe na tržištu…..
Ako se Limundo povrati i vrati stari imidž to isto treba podučavati kao primer uspešnog biznis/marketing/PR povratka.

Da ne dužim – Novo vreme ne daje nikome pravo da doveka živi uljuljkan i da stavi svoj mozak na autopilot. Mnoštvo informacija i opcija nije zamena za mišljenje. Mišljenje, a pogotovo kritičko, je NEZAMENLJIVO.

3 thoughts on “NOVO DOBA INTERNETA U SRBIJI, NOVI IZAZOVI

  1. Što se tiče blogerskog rata, mislim da je cela komunikacija izašla iz nekih normalnih okvira i jednostavno, da nam je blogerska scena toliko jaka i moćna kao što su neki u tzv. “ratu“ umislili, gde bi nam kraj bio i verovatno bismo već živeli u zemlji Dembeliji.

    Limundo je totalno propala firma i odavno je svim osobama koje prate internet scenu bilo jasno da osobe (dva brata) koja vode celokupno poslovanje nemaju blage veze sa Internet poslovanjem i marketing strategijama. Ne znam za pik, ali znam da se većina prodavaca preselila na Prodajlako i tek treba da usledi “rat“ između dva sajta + neki stranci…

    • U pravu si. Uvek sam tvrdio to što B92 „odnosi“ veliki/gro procenat oglašavanja u Srbiji to govori više o slabom tržištu a ne „dobroti i korisnosti“ B92. Taj primer sa Pik.rs da zamenjuje Limundo sam upotrebio da istaknem kako se uvek pojavljuju novi konkurenti, da se „rupe“ na tržištu popunjavaju. Nekome uspe, nekome ne. I Google su pokušali da zamene u oblasti pretraživanja i nisu uspeli…Yahoo je pre 10 godina mislio da je nezamenjiv…

  2. Zašto bi neko koristio “Lumundo“, kad ima bar desetak sajtova gde se potpuno besplatno i bez ikakvih ucenjivanja, može objaviti oglas… Svuda u svetu, besplatni internet oglasi su nadjačali one sajtove koji se plaćaju.

Ostavite odgovor

Molimo vas da se prijavite koristeći jedan od sledećih načina da biste objavili svoj komentar:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s