Fokus Internet kompanija na Ameriku, i zašto Srbija nije razvijena

Često pri praćenju svetskih trendova i novosti na Internet tržištu, zanemaruje se činjenica da sve velike Internet korporacije i nova rešenja imaju koncentraciju (fokus) na severnoameričko tržište (šire rečeno) tj. na SAD.

U razmatranju širenja poslovanja, velike Internet firme smatraju internacionalizaciju poslovanja kao veliki korak, jer internacionalizacija donosi potrebu za lokalizacijom (tj. prevodom), logistikom (otvaranje kancelarija, predstavništva, upoznavanje sa lokalnim propisima i prilagođavanje istim), a ne sme se zanemariti i faktor prilagođavanja korporativne kulture, jer upravo to je segment na kojem Internet firme najviše insistiraju.

Tako Google ima velike muke o tome kako da ponudi iste radne uslove kao u sedištu.

Zbog, gore navedenih razloga, velike kompanije biraju samo velike i bogate zemlje za širenje ili druga opcija su velike i perspektivne zemlje.

Postoji opcija da su na relativno niskom nivou prisutni i u drugim zemljama, ali ne radi se ta količina prilagođavanja lokalu.

Ova predstavništva više služe kao osmatračnica šta se dešava u nekom regionu.

Tako imamo slučajeve da velike kompanije kupuju neke lokalne kompanije koje su razvilile neka softverska rešenja koja veoma lako mogu da se uklope u postojeći sistem i predstave kao nova usluga. Primer: Yahoo je kupio mađarsku internet kompaniju koja se bavila razvojem web analitike.

Mada, isti princip primenjuju i u Americi, kupe male kompanije koje su razvile neko inventivno rešenje u uklope u sistem i predstave kao novu uslugu. Ovim em štede resurse za razvijanje proizvoda, em se oslanjaju na široku kreativnost. A i mnoge male firme se osnivaju sa ciljem da u krajnjem koraku postanu deo velikih kororacija, i osnivači pri tome dobro zarade.

Sve ovo je razlog zašto zemlje poput Srbije nisu razvijene u tom pogledu, jer realno zemlja sa oko 8 miliona stanovnika nije privlačna sa strane prihoda od marketinga i kompanija ne želi da traći svoje resurse…

Korisnicima ostaje da se zadovolje korišćenjem postojećih rešenja.

Ostavite odgovor

Molimo vas da se prijavite koristeći jedan od sledećih načina da biste objavili svoj komentar:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s