Jedna od pomodnih stvari na Internetu je koristiti izraze poput Web 2.0. Web 3.0 … a sve sa ciljem da se nekako označe savremene tendencije na Internetu.
Naglasak je sve više na korisnicima, i razvijaju se alati koji omogućavaju korisnicima da sami kreiraju sadržaje na Internet. Taj proaktivni pristup koji težište stavlja na pojedinačne korisnike, naziva se fenomenom user-generated media.
Sajtovi služe samo kao platforma, koja omogućava korisnicima da u skladu sa svojim preferencijama, samo kreiraju sliku o sebi.
U fokusu su prventstveno društvene mreže (social networks) poput Facebook, MySpace itd…
Poslovni sajtovi i portali, nastoje da isti princip primene u svom delovanju i teže da pronađu najadvekvatnije forme kako bi se fenomen ‘social’ odslikao na poslovni segment.
A pri tome je glavno pitanje, kako to pretvoriti u prihod, pošto zajedno sa ‘social’ ide i ‘wiki’ fenomen koji označava besplatni sadržaj kreiran i uređivan od strane korisnika.
Da bi bilo jasnije, prikazaću na primeru poslovnog portala SrbijaBiz.com.
SrbijaBiz.com, koji ima slogan Portal poslovne Srbije, ima misiju da sakupi sve relevantne informacije, pruži usluge i da bude platforma za uspešno poslovanje u Srbiji.
Polazeći od misije, kreirane su sledeće usluge:
SrbijaBiz Katalog : Pregled firmi u Srbiji po delatnostima i gradovima.
SrbijaBiz Event: Pregled poslovnih događaja (kongresi, seminari, konferencije, webinari itd) u Srbiji
SrbijaBiz BizPartneri: Ponuda i tražnja za poslovnim partnerstvima (zastupništvo, distribucija, agentura, franšizing, prodaja i kupovina biznisa itd)
SrbijaBiz Info: Relevantne poslovne vesti i informacije.
SrbijaBiz VIPJobs: Oglasi za posao za menadžerske i rukovodeće pozicije. Baza podataka kandidata koji imaju kvalifikacije, sposobnosti i iskustvo za vodeće pozicije
Izbor servisa i usluga, je izvršen na osnovu trenutne potrebe tržišta.
Sa daljim razvojem, pojedine usluge će se dodavati (verovatno neke i ukinuti).
Korišćenje svih osnovnih opcije je besplatno i svi registrovani korisnici mogu da koriste sve usluge.
To praktično izgleda ovako:
– korisnik se registruje (proces traje najviše 2 minuta), i nakon potvrde putem aktivacionog linka, može sa tim jednim nalogom da koristi besplatno sve osnove SrbijaBiz usluge.
– Neke ne zahtevaju proces odobravanja od strane urednika poput postavljanja prezentacije firme u Katalogu, dok ostale zahtevaju.
– Odgovorno lice u nekoj firmi/organizaciji, želi da predstavi svoje poslovanje i postavi osnovnu prezentaciju (do 200 karaktera i sa kontaktnim podacima) u sekciji Katalog. (neograničen broj prezentacija firmi pod različitim kategorijama).
– Ukoliko želi da nađe poslovnog partnera, ili ima ponudu za poslovno partnerstvo, postavi oglas u BizPartner sekciji. A i može da pregleda i vidi da li mu je nešto interesantno.
– Takođe, može da se informiše i o poslovnim vestima u sekciji Info, a firma koja ima PR službu, ili neka PR agencija, mogu da postave svoje obaveštenje u Info sekcije.
– Da bi obavestili javnost, mogu da postave obaveštenje o svom poslovnom događaju poput skupštine akcionara u Event sekciji, ili prezentuju oglas koji organizuju, a takođe i da se informišu o aktuelnim poslovnim događajima.
– Ukoliko imaju potrebe za angažovanjem rukovodioca, menadžera itd mogu da postave oglas u VIPJobs sekciji, a takaođe i pojedinačni korisnici mogu da pregledaju oglase za menadžerske pozicije i da postave svoj CV u bazu.
Iz gore navedenog, može se zaključiti da se SrbijaBiz portalom pokrivaju mnogi segmenti interesanti za poslovno orijentisane korisnike, bilo da su privredni subjekti, bilo da su poslovni ljudi zainteresovani za informisanje o poslovnim dešavanjima u Srbiji.
Omogućena je velika mobilnost i osnova da korisnici iskažu i zadovolje svoje poslovne potrebe