Kako se odvija online PR

U prošlosti je bilo dosta poslati fax redakcijama raznih dnevnih novina i specijalizovanih časopisa i magazina, i održavati odnose sa uticajnim ljudima u tim medijima, a sada je potrebno uraditi i sledeće:

  1. Održavati vezu sa internet sajtovim i/ili portalima, koji se bave temama od značaja za određenu kompaniju.
  2. Redovno pratiti šta se dešavama na forumima i blogovima, koji se bave temama od značaja, i nastojati održavati odnose sa ljudima koji utiču na taj segment javnog mnjenja
  3. Biti prisutan na pretraživačima, pod određenim ključnim rečima i frazama, jer ljudi do informacija dolaze putem pretraživanja interneta.

Da bi ilustrovao proces, prikazaću na primeru:

Firma XYZ se bavi proizvodnjom nekog proizvoda široke potrošnje, i ima pravni status otvorenog akcioanrskog društva.

Njen obim stakeholdera, i javnosti sa kojima mora komunicirati je:

Interna javnost- zaposleni

Spoljašnji stakeholderi – potrošači, državne institucije, investitori na berzi, i sve druge grupe koje su interesno vezane za dotičnu firmu

Savremena tendencija je da pored saoštenja, firme i njihovo rukovodstvo, imaju svoj blog, u kome iznose svoja viđenja, stavove i planove, i na taj način informišu najširi krug stakeholdera.

Ovi blogovi, koji mogu biti na korporativnom sajtu, mogu da budu i na nekim sajtovima koji nude tu vrstu usluga poput Blogger, WordPress, LiveJournal.

Da bi blog postao vidljiviji, oni mogu i trebaju da se unesu na sajtove koji imaju svrhu da omoguće zainteresovanim korisnicima da prate određene teme.

Tako da firma treba svoj blog da uključi na specijalizovane blog sajtove poput Technorati, IceRocket, a i na social bookmaring sajtove poput Digg.com, Del.iciou.us, jer korisnici pretražuju po određenim izrazima i ključnim rečima.

Kad smo kod ključnih reči, firma pri sastavljanju PR materijala mora da vodi računa o tome, i da relevantne ključne reči/fraze uključi u materijal.

Iz gore navedenog proces bi izgledao ovako:

  1. Firma XYZ odredi vremenski interval u kom periodično informiše javnost o svojim namerama, novim uslugama, proizvodima…
  2. Naprave tekst koji sadrži ključne reči, fraze i izraze pod kojim žele da budu pronađeni, a koji su relevantni za njihovo poslovanje.
  3. Pošalj svim medijim – novinama, specijalizovanim časopisima, Internet novinama, i portalima, ( a neki poput SrbijaBiz nude mogućnost i da korisnici sami postave svoja saopštenja)
  4. Naprave zvanični blog, i istovetne tekstove (prilagođene malo ako treba), i redovno postavljaju postove.
  5. Blog feed unesu na specijalizovane sajtove za praćenje blogova.
  6. Unesu po naslovu i ključnim rečima, u social bookmarking sajtove, poput Digg, Del.icio.us

Direktor i određeni rukovodioci primeni isti proces, sa time što iznose kroz formu ličnih viđenja i stavove, a sa ciljem da informišu zainteresovane stakeholdere.

Moderna tehnologija, značajno omogućava da se proces odnosa sa javnošću demokratizuje i olakša.

Posted in PR

Ostavite odgovor

Molimo vas da se prijavite koristeći jedan od sledećih načina da biste objavili svoj komentar:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s